Výzkum trhu

Internet – pomocník pro plánování letního volna

Čedok a Fischer jsou českou internetovou populací hodnoceny nejlépe ze všech cestovních kanceláří. Vyplývá to z výzkumu Online léto 2005, zaměřeného na využití internetu v souvislosti s létem a letní dovolenou/ prázdninami.

Výzkum zjišťoval, kdy se internetoví uživatelé o způsobu trávení svého letního volna rozhodují, jak jim k tomu pomáhá internet, jaká jsou kritéria výběru zájezdu/ubytování nebo letenek přes internet nebo s jakou cestovní kanceláří mají nejlepší zkušenost. Navíc bylo analyzováno a hodnoceno na třicet konkrétních cestovních kanceláří a internetových prodejců, vč. spokojenosti s jejich službami. Čedok a Fischer jsou českou internetovou populací hodnoceny nejlépe ze všech cestovních kanceláří.

Rozhodování o způsobu trávení letního volna se ukázalo být záležitostí téměř „celoroční“.

Letní dovolená

Graf: Kdy se obvykle rozhodujete o způsobu trávení své letní dovolené/prázdnin?

Čtvrtina internetových uživatelů plánuje dovolenou/prázdniny již v zimních měsících nebo dokonce ještě dříve. Rozhodujícími měsíci se jeví březen – květen, kdy se rozhoduje 41 % dotázaných. Těch, kteří rozhodování nechají na prázdninové měsíce, jsou pouze 4 %. Téměř třetina dotázaných své letní volno neplánuje nebo se rozhoduje na základě cenových akcí apod. Pouze 2 % uživatelů přiznávají, že letní volno nemívají vůbec.

A k čemu uživatelé internet v souvislosti s letošním letním volnem využívají? Více než polovina uživatelů již v době dotazování (konec května) vyhledávala letenky, jízdenky, o něco méně pak informace o zahraniční dovolené/prázdninách. Více než třetina dotázaných využila internet pro vyhledávání informací o tuzemské dovolené/prázdninách nebo ke komunikaci e-mailem s cestovní kanceláří/hotelem. Můžeme časově odlišit, které online činnosti byly aktuální před dotazováním nebo ke kterým se respondenti naopak teprve chystají.

Výzkum dotázal 500 internetových uživatelů ve věku 15-79 let. Zpráva z výzkumu je volně prodejnou studií GfK Praha.

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. Obchodní manažer pro prodej reklamy v mobilních aplikacích
    Bratislava
  3. PPC specialista | senior | 2 dny home office
    České Budějovice | 50000 - 100000 Kč za měsíc
  4. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  5. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!