Společnost Adastra, dodavatel řešení analytického CRM a datových skladů, dnes ohlásila plány další severoamerické expanze. Dr. Jan Mrázek opustil svoji pozici ředitele oddělení business intelligence v Bank of Montreal, aby se plně věnoval roli prezidenta firmy a osobně vedl její expanzi v Severní Americe. Ústředí firmy v Torontu, které bylo otevřeno v roce 2000, se přestěhovalo do nových kancelářských prostor a společnost se rozrostla o další konzultanty.
„Jsem nadšen, že po roce práce v představenstvu Adastry se nyní mohu naplno věnovat expanzi Adastry v Severní Americe,“ řekl Jan Mrázek, prezident, Adastra.
Jan Mrázek je mezinárodně uznávaným odborníkem na oblast analytického CRM, datových skladů a business intelligence. Pod jeho vedením vznikly v Bank of Montreal řešení s návratností v řádu stovek milionů dolarů, které si získaly řadu mezinárodních ocenění, včetně ceny RealWare 2000 za nejlepší řešení datového skladu nebo ceny DCI za vynikající přínos v oblasti práce s informacemi. Prestižní globální Institut pro datové sklady (The Data Warehousing Institute) udělil týmu Jana Mrázka v roce 2001 ocenění „Best Practices in Data Warehousing“. „Věříme, že zákazníci Adastry v Severní Americe i u nás nyní budou moci čerpat ze znalostí a zkušeností Jana Mrázka, kterého uznává odborná veřejnost na celém světě,“ řekl Jan Červinka, generální ředitel, Adastra.
Jan Mrázek pracoval v kanadské Bank of Montreal od roku 1986, od základů zde vybudoval oddělení business intelligence. Do Bank of Montreal přišel ze společnosti InfoWorks/Hughes Rapp Collins, kde pracoval jako vedoucí architekt kontkatních a analytických CRM systémů dodávaných předním americkým firmám. Do roku 1983 žil Jan Mrázek v Německu, kde pracoval v softwarové firmě EOG-EDV a přednášel na Univerzitě v Hagenu. Je držitelem doktorského titulu z Univerzity v Hagenu.
Jan Mrázek je autorem a spoluatorem několika odborných knih s tematikou datových skladů a dolování dat. Je autorem celé řady článků a komentářů, publikovaných v předních odborných časopisech, jako např. americký CIO, Computerworld, DM Review, DataMation, TechWeb nebo ZDnet. Přednáší na odborných konferencích po celém světě.