Coca-Cola patří mezi nejprestižnější a vysoce ceněné globální značky. Její produkty si můžeme koupit téměř všude na světe. Za své ekonomické úspěchy vděčí také své kvalitní komunikaci. Její nejnovější televizní spot Coca-Cola light se ve 44. týdnu testování Sujet Focus, které provádí firma FOCUS Cz Marketing & IT Research, umístil na prvním místě. První pozici vděčí nejlepším hodnotám v oblasti výzkumu známost a asociace. V oblasti výzkumu známost dominuje cílová skupina ženy před cílovou skupinou muži, avšak u líbivosti a asociace je to naopak. U image kritérií dominují kritéria originální, moderní a sympatický. Na adaptaci tohoto televizního spotu pro ČR spolupracovaly reklamní agentury Mayer a McCann-Erickson.
Kaspen potvrzuje roli jedné z nejlepších reklamních agentur působících v České republice. Tentokrát boduje s imageovým spotem pro Budějovický Budvar. Tento spot se v oblastech výzkumu líbivost a asociace umístil hned na druhém místě za spotem Coca-Cola light. Hodnoty známosti jsou však jenom průměrné. Respondenti charakterizují tento spot jako obzvlášť originální, moderní a nápadný (který zaujme). U asociace dominuje výrazně cílová skupina muži, cílová skupina mladších lidí a cílová skupina s vyšším příjmem.
Renault nadále pokračuje ve své úspěšné komunikaci. Jeho nový televizní spot propagující malé vozidlo Renault Modus dosáhl nejlepších výsledků v oblasti výzkumu líbivost a u známosti se umístnil hned na druhém místě za spotem Coca-Cola light. U asociace dominuje cílová skupina mladých lidí do 29 let a dále skupina respondentů s průměrným příjmem domácnosti. Děj spotu je založen na originální myšlence. Potvrdilo se to i ve výzkumu, kde respondenti spotu připisují image kriteria originální, moderní a nápadný (který zaujme). Tento reklamní spot adaptovala pro ČR reklamní agentura Publicis.
Na prvním místě v databance za rok 2004 nadále vede TV spot značky Kofola, který vytvořila reklamní agentura Kaspen. V rámci Sujet Focus byl tento spot testován v 14. týdnu 2004.
Dušan Belko
FOCUS Cz Marketing & IT Research
Čtěte také
Výrobci televizorů: Silné investice TCL a stabilní Sony
SEGMENT: školní a kancelářské potřeby v období BACK TO SCHOOL
Reklama v segmentu školních a kancelářských potřeb
Letecká doprava dominovala: nejvíce investovala společnost Turkish Airlines
Mezi developery loni nejsilněji inzerovala CENTRAL GROUP