Výzkum trhu

Obliba nákupních center stále roste

Výzkum SHOPPING MALL 2004, realizovaný společnostmi INCOMA Research a GfK Praha v deseti velkých českých a moravských městech, odhalil rostoucí oblibu nákupních center. Téměř polovina oslovených chodí do nákupního centra alespoň jednou týdně, další čtvrtina každý druhý týden.

Čtvrtina návštěvníků tráví ve svém oblíbeném nákupním centru v průměru více než 2 hodiny, polovina se zde zdrží po dobu 1-2 hodin. Jen asi pětina oslovených je s návštěvou nákupního centra obvykle hotova rychleji než za hodinu. Nejdéle se samozřejmě zákazníci zdržují v těch centrech, která mají velkou obchodní pasáž, více stravovacích jednotek a případně i multikino.

Zatímco frekvence návštěvnosti se příliš nemění, za poslední dva roky významně vzrostla výše průměrné celkové útraty v centru, která v současnosti činí již 1640 Kč.

Jednoznačně dominujícím prvkem většiny center je hypermarket (či supermarket), který téměř při každé návštěvě centra navštíví 70% osob, a kde také zpravidla zůstane většina částky utracené v centru. Naopak u pětiny návštěvníků jsou rozhodující nákupy ve specializovaných prodejnách (kde nejvíce utrácejí mladí lidé, domácnosti s nadprůměrnými příjmy a také větší domácnosti). Roste také podíl lidí stravujících se v centru.

V Praze je nejnavštěvovanějším nákupním centrem Nový Smíchov, v Brně jsou na čele žebříčku návštěvnosti centra Olympia a Globus, v Ostravě a v Hradci Králové Futurum, v Plzni Tesco Rokycanská. Globus je nejpreferovanějším centrem v Olomouci, Pardubicích a v Ústí nad Labem.

Respondenti byli také požádáni, aby ohodnotili z hlediska různých parametrů nákupní centra, se kterými mají osobní zkušenost. Celkově z tohoto celorepublikového srovnání vyšla nejlépe pražská nákupní centra OC Letňany a Metropole Zličín

Grafy:

Nákupní centra

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ NÁKUPNÍ CENTRA V PRAZE
(podíl pražských domácností, které dané centrum navštěvují, v %)
Nákupní centra

Pramen: SHOPPING MALL 2004 (INCOMA + GfK)

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. PPC specialista | senior | 2 dny home office
    České Budějovice | 50000 - 100000 Kč za měsíc
  3. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  4. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
  5. Marketingový specialista s AJ
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!

Warning: simplexml_load_file(http://35636.w36.wedos.ws/feed/): failed to open stream: Connection timed out in /data/web/virtuals/38101/virtual/www/wp-content/themes/marketingove-noviny/sidebar.php on line 104

Warning: simplexml_load_file(): I/O warning : failed to load external entity "http://35636.w36.wedos.ws/feed/" in /data/web/virtuals/38101/virtual/www/wp-content/themes/marketingove-noviny/sidebar.php on line 104