V lednu tohoto roku Český Mobil (nyní Oskar Mobil) angažoval do svých služeb reklamní agenturu Kaspen. Po řadě „ukřičených“ televizních spotů a Oskarové posedlosti pokrytím propaguje tato společnost výhodné volání do všech sítí za stejnou cenu. Jejich nejnovější televizní spot ze série „Nic by vám nemělo bránit vyjádřit se“ se stal vítězem testování Sujet Focus, ve 40. testovacím týdnu, které provádí firma FOCUS Cz Marketing & IT Research. Za první místo vděčí vysokým hodnotám u známosti a asociaci na značku. U líbivosti se tento spot umístnil až uprostřed pole šestnáctky testovaných spotů. Spot se líbil víc ženskému než mužskému pohlaví a také především mladší generaci. Respondenti charakterizují tento TV spot jako obzvlášť originální a moderní.
Jako druhý se s pohledu celkového skóre umístnil televizní spot automobilky Škoda. TV spot propagující novou Škodu Fabia dosahuje u všech oblastí výzkumu vysokých hodnot, což ho vyneslo až na druhé místo. Spot se líbil víc mužům než ženám. Cílová skupina muži si také dokázala na tento TV spot lépe vzpomenout. U image dominují kritéria moderní, originální a sympatický. Tento televizní spot pochází z dílně reklamní agentury Cayenne Communications.
„Malý Raper“ ze spotů IKEA opět získal medaili. Po zlaté z 38. testovacího týdnu a stříbrné u printů z 39. týdnu IKEA tentokrát získává bronz. Jejich nový televizní spot propagující výhodný nákup kuchyň s desetiprocentní slevou dosahuje nadprůměrných hodnot u všech oblastí výzkumu. Malý Raper si získává srdce diváků jelikož tento nový spot charakterizují jako sympatický, moderní a nápadný (který zaujme). Tento již druhý úspěšný TV spot vytvořila pro IKEA reklamní agentura Ogilvi&Mather.
Na prvním místě v databance za rok 2004 nadále panuje TV spot značky Kofola, který vytvořila agentura Kaspen. V rámci Sujet Focus byl tento spot testován v 14. týdnu 2004.
Dušan Belko
FOCUS Cz Marketing & IT Research
Čtěte také
Výrobci televizorů: Silné investice TCL a stabilní Sony
SEGMENT: školní a kancelářské potřeby v období BACK TO SCHOOL
Reklama v segmentu školních a kancelářských potřeb
Letecká doprava dominovala: nejvíce investovala společnost Turkish Airlines
Mezi developery loni nejsilněji inzerovala CENTRAL GROUP