Výzkum trhu

Index spotřebitelské důvěry – spotřebitelé vyčkávají, co bude dál

Vstup České republiky do EU příznivě ovlivnil očekávání populace ČR spojená s vývojem hospodářské situace v naší zemi. Od té doby uplynuly více než dva měsíce a spotřebitelé spíše vyčkávají. Index spotřebitelské důvěry, jež je indikátorem vývoje spotřebního klimatu ve společnosti a vypovídá o celkové náladě populace ČR, pokračoval v červnu v nastartovaném růstu. Oproti květnu 2004 se zvýšil ještě o 2,2 body, a tím se vyšplhal až na hodnotu 46,8 bodu. V červenci pak spotřebitelská nálada ve společnosti stagnovala a Index zůstal beze změn – 46,8 bodu.

Odstoupení premiéra Vladimíra Špidly, problémy na domácí politické scéně, jež vyústily ve vládní krizi, se však negativně promítly do celkové hodnoty Indexu, kdy podle názoru necelé poloviny české populace (49 %) došlo nyní ke zhoršení hospodářské situace v ČR. V minulém měsíci zastávalo tento názor „jen“ 39 % spotřebitelů. Naopak příznivě ovlivnily hodnotu celkového Indexu názory spotřebitelů ohledně realizace velkých nákupů. Více než třetina dotázaných (36 %) označila nynější dobu, i přes současný vývoj hospodářské situace v ČR, jako vhodný čas pro pořizování velkých nákupů. Zbývající tři složky výslednou úroveň Indexu nijak významně neovlivnily.

Tyto závěry vycházejí z červencového průzkumu Spotřebitelského barometru, který realizuje společnost GfK Praha. Výzkumné šetření probíhá pravidelně každý měsíc metodou telefonického dotazování na vzorku 1 000 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky.

Čtěte také

  1. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  2. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
  3. Star asistent/ka,promoter/ka,hostesing, luxusní auto. společnost
    Praha
  4. Asistent/ka marketingu
    Mukařov | 32000 - 34000 Kč za měsíc
  5. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!