Výzkumná agentura Network Media Service zveřejnila výsledky průzkumu mezi aktivními uživateli internetu, který se zaměřil na internetbanking v ČR. Detailní výsledky jsou zpřístupněny ve formě volně prodejné studie.
Největší podíl na trhu internetbankingu v segmentu drobných klientů, téměř polovinu (47%), má Česká spořitelna. Podíl dalších bankovních domů je následující: Komerční banka 13%, ČSOB 12%, eBanka 11 % a GE Capital Bank 10%.
Graf:
Podíl na trhu internetbankingu
Podle zjištěné hodnoty indexu spokojenosti jsou se službami svého internetbankingu nejspokojenější klienti eBanky. Na dalších místech, podle dosaženého pořadí, jsou s minimálním odstupem tyto bankovní instituce: ČSOB, Komerční banka, GE Capital Bank, Česká spořitelna.
Dále výsledky výzkumu ukazují, že se internetbanking stává běžnou součástí života, neboť 49% klientů jej využívá jednou nebo vícekrát týdně.
Největší počet nových klientů internet bankingu byl zaznamenán v roce 2003, kdy bylo zřízeno 35% internetbankingových účtů. Pro porovnání v roce 2002 bylo celkem zřízeno 24% účtů. Na celkovém růstu počtu klientů internetbankingu v roce 2003 se nejvíce (57%) podílela Česká spořitelna.