Knihy

Kniha „Reklama – průzkum, příprava a plánování”

Autor knihy, Jon Steel, dlouholetý pracovník v reklamním průmyslu se zabývá popisem práce plánovače a vysvětluje, proč tato funkce byla v reklamním průmyslu zavedena. Autor čtenáře provádí vznikem několika reklamních kampaní, ukazuje jaké pozice v reklamní agentuře se podílejí na vzniku reklamy (account manažer, kreativec, plánovač).

Čtenář se dozví proč jen málo zadavatelů reklamy a agentur dokáže rozvíjet vztahy se svými spotřebiteli. Proč se mnoha inzerentům se nedaří rozetnout základní konflikt mezi uměním a komercí v reklamě. Proč v Británii vznikala nová disciplína zvaná plánování reklamní strategie, typická tím, že přijímá spotřebitele jako partnera v procesu vývoje reklamy, získává od něj informace a dokonce i inspiraci k tvůrčím nápadům, stejně jako podněty k vedení a hodnocení výsledných reklamních kampaní. Jak provádět reklamní výzkum, aby byl zákazník vtažen do děje, a ne naopak izolován, jaký je pohled plánovače na reklamní výzkum, zejména na způsoby promýšlení a vedení výzkumu.

Jon Steel je činný od roku 1989 v agentuře Goodby, Silverstein & Partners jako ředitel pro reklamní plánování. Od té doby přivedl plánovací oddělení do současného postavení: je jedním z největších v americké reklamě. Tržby vzrostly ze 40 milionů dolarů (1989) na současných 400 milionů. Celonárodně významná agentura pracuje pro rozdílné klienty, jakými jsou Hewlett-Packard; CFMPAB; Anheuser-Busch; American Isuzu Motors, Porsche; DHL Worldwide Express; Foster Farms; Sutter Home Winery; Bell Sports; SBC Communcations; Nike; pojišťovna UNUM Insurance; Polaroid či Pepsi. Pravidelně přednáší na School of Business při univerzitě ve Stanfordu a je členem rady pro obor reklamy na Virginia Commonwealth University. Časopisem Adweek byl oceněn jako „Manažer roku na Západním pobřeží“, časopisem Advertising Age jako „Novátor v agenturách“.

Publikace je určena pracovníkům v reklamních agenturách, kterým poskytne praktické zkušenosti a rady člověka, který řadu let vykonává account planning – účastní se reklamních průzkumů, má důležitý hlas na následných kreativních brífincích, kde vzniká reklamní poselství a umělecké ztvárnění reklamy, vede skupinové pohovory a „pretestingové“ akce se zákazníky a nakonec i finálně připravuje a plánuje průběh celé kampaně. Zaujme i marketingové manažery, které zasvětí do procesu vytváření reklamy, protože i na jejich informacích a aktivitě záleží, nakolik přesně se reklama trefí do tužeb a potřeb zákazníků.

Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.

264 stran černobílých, cena 390 Kč
Kód knihy: KE0198,
ISBN: 80-251-0065-0, EAN: 978-80-2510-065-3

Čtěte také

  1. Marketing Manager - Retail
    Praha 4
  2. Datový analytik pro marketingové oddělení (40 - 60.000 Kč)
    Zlín | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  3. Tiskař (M/Ž)
    Břeclav
  4. Obchod a marketing | Buďte součástí firmy s kompenzačními pomůck
  5. Brand Manager FMCG
    Praha
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!