Knihy

Podnikatelský mýtus (Proč většina malých firem do roka zkrachuje)

Nové vydání úspěšné knihy kalifornského autora nás provádí klíčovými životními fázemi podniku od jeho založení až po období zralosti, odhaluje nástrahy těchto vývojových etap i důvody, proč tak vysoké procento nově založených firem krachuje hned v prvních letech své existence, ale především ukazuje, jak se vyhnout nepříjemným chybám a tragickým omylům, které vedou k plýtvání zdroji, zklamání a nakonec i k likvidaci firmy.

Michael Gerber, kalifornský autor a poradce, ve své knize Podnikatelský mýtus (s podtitulem Proč většina malých firem do roka zkrachuje a co proti tomu dělat, z anglického originálu ji přeložil Pavel Medek) – neobyčejné formou, zaměřením i pronikavostí autorského pohledu, osobitým stylem, bohatým a živým jazykem, lidskou hloubkou a přesvědčivou sílou konkrétních příkladů – rozptyluje tradiční nedorozumění, která často obklopují založení a podnikatelský rozvoj úspěšné malé firmy. Provází čtenáře životními fázemi podniku od jeho „dětských“ let přes obtíže a bolesti růstu a dospívání až po období zralosti a ukazuje nástrahy těchto vývojových etap i důvody, proč tak vysoké procento nově založených firem krachuje hned v prvních letech své existence. Především pak ukazuje, jak se vyhnout nepříjemným chybám a tragickým omylům, které vedou ke zbytečnému plýtvání zdroji, k deziluzi a zklamání, k finančním ztrátám a nakonec i k likvidaci firmy.

Autor se v 19 kapitolách zamýšlí nad podnikatelským modelem, jaká má specifika a čím se vyznačuje. Na případových studiích ukazuje fungování firem, jak těch úspěšných jako McDonald´s a IBM, tak méně úspěšných.

Spolehlivým nástrojem budování funkčního a efektivního podniku, který svému majiteli přináší uspokojení, radost a prosperitu a jenž je zároveň i nezaměnitelným výrazem jeho osobnosti, je Gerberův originální rozvojový proces, jehož prostřednictvím autorova poradenská firma přispěla k rozkvětu již desítek tisíc malých firem. Ten vychází ze zcela nového pohledu na podnik a podnikání a opírá se zejména o účinnou koncepci klíčové revoluce, koncesního prototypu a cílevědomé práce na vlastním podniku a umožní vám rozvíjet svůj podnik předvídatelným a produktivním způsobem, takže získáte skutečnou kontrolu nad svým vlastním osudem.

Kniha je určena zejména pro majitele a ředitele menších soukromých firem, ale bude přínosná i pro ostatní vedoucí pracovníky. Autor čtenáře přesvědčí, že existuje postup, který zaručí jejich firmě rozvoj a úspěch.

Kniha vychází jako čtvrtý svazek edice „Malé a střední podnikání“ v nakladatelství Management Press.

brož., 145 x 205 mm, 224 str.,
doporučená cena 290 Kč, ISBN 80-7261-092-9

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!