Nové vydání úspěšné knihy kalifornského autora nás provádí klíčovými životními fázemi podniku od jeho založení až po období zralosti, odhaluje nástrahy těchto vývojových etap i důvody, proč tak vysoké procento nově založených firem krachuje hned v prvních letech své existence, ale především ukazuje, jak se vyhnout nepříjemným chybám a tragickým omylům, které vedou k plýtvání zdroji, zklamání a nakonec i k likvidaci firmy.
Michael Gerber, kalifornský autor a poradce, ve své knize Podnikatelský mýtus (s podtitulem Proč většina malých firem do roka zkrachuje a co proti tomu dělat, z anglického originálu ji přeložil Pavel Medek) – neobyčejné formou, zaměřením i pronikavostí autorského pohledu, osobitým stylem, bohatým a živým jazykem, lidskou hloubkou a přesvědčivou sílou konkrétních příkladů – rozptyluje tradiční nedorozumění, která často obklopují založení a podnikatelský rozvoj úspěšné malé firmy. Provází čtenáře životními fázemi podniku od jeho „dětských“ let přes obtíže a bolesti růstu a dospívání až po období zralosti a ukazuje nástrahy těchto vývojových etap i důvody, proč tak vysoké procento nově založených firem krachuje hned v prvních letech své existence. Především pak ukazuje, jak se vyhnout nepříjemným chybám a tragickým omylům, které vedou ke zbytečnému plýtvání zdroji, k deziluzi a zklamání, k finančním ztrátám a nakonec i k likvidaci firmy.
Autor se v 19 kapitolách zamýšlí nad podnikatelským modelem, jaká má specifika a čím se vyznačuje. Na případových studiích ukazuje fungování firem, jak těch úspěšných jako McDonald´s a IBM, tak méně úspěšných.
Spolehlivým nástrojem budování funkčního a efektivního podniku, který svému majiteli přináší uspokojení, radost a prosperitu a jenž je zároveň i nezaměnitelným výrazem jeho osobnosti, je Gerberův originální rozvojový proces, jehož prostřednictvím autorova poradenská firma přispěla k rozkvětu již desítek tisíc malých firem. Ten vychází ze zcela nového pohledu na podnik a podnikání a opírá se zejména o účinnou koncepci klíčové revoluce, koncesního prototypu a cílevědomé práce na vlastním podniku a umožní vám rozvíjet svůj podnik předvídatelným a produktivním způsobem, takže získáte skutečnou kontrolu nad svým vlastním osudem.
Kniha je určena zejména pro majitele a ředitele menších soukromých firem, ale bude přínosná i pro ostatní vedoucí pracovníky. Autor čtenáře přesvědčí, že existuje postup, který zaručí jejich firmě rozvoj a úspěch.
Kniha vychází jako čtvrtý svazek edice „Malé a střední podnikání“ v nakladatelství Management Press.
brož., 145 x 205 mm, 224 str.,
doporučená cena 290 Kč, ISBN 80-7261-092-9