Knihy

Kniha „Marketing” kombinuje teorii s praxí

Cílem knihy od autorů Jany Boučkové a kolektivu, kterou vydalo nakladatelství C.H. Beck je zachytit podstatu marketingu, upozornit na všechny souvislosti a vymezit základní marketingové nástroje a jim odpovídající marketingové politiky. Kniha není jen standardní učebnicí s akcenty na metody a techniky. Jejím cílem je pomoci porozumět logice a smyslu marketingu.
Kolektiv autorů se věnoval jak klasické teorii marketingu, tak nezapomněl na vývojové trendy – internacionální marketing (globalizace), marketing služeb a obchodu, či internetový marketing.

Text je rozdělen do šestnácti kapitol.
V první kapitole je vysvětlen pojem marketing, klasická marketinková koncepce, její prvky a vztahy mezi nimi, některé další základní pojmy s nimiž marketing operuje, a konečně je naznačen i vývoj marketingu vyplývající ze změn tržních podmínek.
Druhá kapitola je zaměřena na strategické marketingové řízení. Marketingová koncepce musí vycházet z analýzy marketingových příležitostí.
Obsahem dalších kapitol je proto marketingový výzkum, marketingový informační systém, marketingové prostředí, kupní chování zákazníků a segmentace trhu.
Následující kapitoly jsou pak věnovány nástrojům marketingu a marketingovým politikám. Jejich cíl je jednoduchý. Poukázat na problémy výrobkové politiky, analyzovat problémy stanovení ceny, možnosti, které se podniku nabízejí v oblasti organizace distribuce, distribuční politiky, komunikace a komunikační politiky.
Závěrečné kapitoly poukazují na to, jak lze marketing aplikovat v konkrétních oblastech a jaké moderní trendy se v něm prosazují. Základní principy a metody marketingu jsou aplikovány na české ekonomické prostředí a reagují na psychologii českého spotřebitele.

Kniha je určena zejména studentům, ale bude také přínosná i pro pracovníky marketingu, kteří v ní najdou mnoho zajímavých výkladů a doporučení pro každodenní praxi.

Kniha vyšla v nakladatelství C.H.Beck (www.beck.cz), na těchto webových stránkách je možné také knihu objednat.

Brožovaná, 448 str., 570Kč
Obj.číslo EU26, ISBN 80-7179-577-1

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!