Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového (vícetematického) výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.
Ke zjištění tohoto cíle je používáno metody osobního dotazování (face-to-face) v celé České republice. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
V květnovém omnibusovém šetření společnosti GfK Praha byla zjišťována spontánní znalost značek vysavačů. Znalost většiny značek vzrostla a na čele je stále s velkým odstupem Eta (78,2 %). Následuje ho silná dvojice – Electrolux (31,9 %) a Rowenta (21,7 %).
Na dalších místech se umístily značky Philips (16%), Lux (15%), Vorwerk (14%) a Rainbow (14%).
Graf:
Vysavače 05/2003