Kreativní agentura LOOSERS tento týden realizovala na zadání značky Era a Linky bezpečí netradiční kampaň, v rámci které spustila první fiktivní e-shop s dětmi – DĚTÍN.cz. Pro aktivování novinářů doručovala vybraným redaktorům děti v obřích papírových krabicích “z DĚTÍN.cz”. Kampaň podporuje buzz probíhající sbírky Pomněnkového dne na podporu činnosti Sdružení Linka bezpečí.
“Na náš popud byla vytvořena provokativní kampaň – fiktivní eshop DĚTÍN.cz, na kterém si „jako“ lze koupit dítě. Skrze tuto formu propagace chceme upozornit jak na možnost elektronické formy podpory Linky bezpečí, tak na čísla týkající se problematiky ztracených a pohřešovaných dětí. Na otázku, zda si můžeme tuto kontroverzní kampaň dovolit, odpovídám jednoznačně ano. Množství dětí, které potřebují den co den Linkou bezpečí pomoci, jsou velmi vysoké a na to je třeba veřejnost upozornit výrazněji. Děkujeme za podporu slevovými portály. Slevín i Slevomat pomohly zahrnutím nabídky ‚dětí se slevou‘ mezi své produkty velmi zásadně. Dalším zajímavým zpestřením je způsob, jakým jsme doručovali informaci o novém eshopu vybraným novinářům. Doručili jsme jim dítě, které si na DĚTÍN.cz zakoupili,” přibližuje kampaň manažer online komunikace Ery Radovan Kuštek.
Kampaň jen za první dva dny svého spuštění zaznamenala více než 22 000 návštěv na webu DĚTÍN.cz, z nichž byla darovací stránka projektu zobrazena 20 000 z nich a téměř 10 % návštěvníků chtělo na projekt přispět, 2 000 uživatelů se stalo fanoušky kampaně.
Do dnešního dne může veřejnost ve všech finančních centrech Ery v České republice i v pražském Era světě na Jungmannově náměstí kupovat za třicet korun modrý kvítek a zapojit se do Pomněnkového dne. pořádaného Linkou bezpečí u příležitosti Mezinárodního dne pohřešovaných dětí. Poprvé je možné pomněnku zakoupit také elektronicky právě na DĚTÍN.cz.
Podpora neziskových organizací formou online platby je umožněna díky novému nástroji vyvinutému značkou Era, tlačítku KLIKNI A DARUJ.. „Lidé si již na veřejné sbírky zvykli, ale doba jde rychle dopředu a nové platební metody jsou pro potenciální dárce čím dál zajímavější. Proto chceme veřejnosti umožnit nejen nákup fyzické pomněnky ve finančních centrech, ale také online nákup přes internet. Cena přitom zůstává stejná, tedy třicet korun. Stejně jako v minulých letech, půjde znovu celý výtěžek z prodeje na provoz Linky bezpečí,“ říká manažerka společenské odpovědnosti Ery Jitka Švejcarová.
-red-