Na český trh se dostává kniha od Davida A. Aakera Brand Building budování značky, vydaná nakladatelstvím Computer Press.
K napsání této knihy vedlo autora několik cílů. Jeden je rozvoj identity značky, tedy jak lze vytvořit značku, jež má jasnou identitu a je ve spojení se zákazníkem. Další cíl je jak řídit značku v rámci delšího časového období, v prostředí měnící se konkurence i zákazníků. Následně je cílem této knihy přesunout se od řízení obchodní značky k řízení systému obchodních značek. Mnoho společností musí řídit nejen větší počet značek, ale také různé podznačky, značky ingridiencí, odnože značek, společné značky a značkové služby. Kromě toho každá značka může na sebe vzít různé role, od obyčejného propagátora až po roli rozhodující. Řízení systémů obchodních značek zahrnuje také rozhodování o rolích, které značky sehrávají a pochopení toho, jaké mají značky mezi sebou vztahy a jak se vzájemně ovlivňují.
Tato kniha také ukáže, jak kriticky měřit značku, především značky zasahující do tříd více výrobků na vícero trzích.
Čtenář se dozví:
- co je hodnota značky
- jakou úlohu při vyčíslování hodnoty značky hraje znalost jména značky, věrnost značce, vnímaná kvalita a asociace spojené se značkou
- na jakých základech je vybudována tzv. identita značky a jak je strukturována
- co rozumíme základní a co rozšířenou identitou značky
- jak na zákazníka zabírají „funkční„ a jak „emoční„ požitky
- kdy a jak využít asociace spojované s organizacemi
- co je osobnost značky, jak ji změřit a jak s ní vůbec pracovat
- jak efektivně zavést novou identitu značky na trh
- proč je nezbytné správně stanovit strategii značky v delším časovém horizontu
- kdy značku měnit a kdy jen inovovat
- jak budovat tzv. systémy značek, aby se jednotlivé podznačky vzájemně co nejefektivněji podporovaly
- jak koncipovat výrobkovou řadu
- jak probíhá měření značky napříč výrobky a napříč trhy
- jak připravit a úspěšně provést proces budování značky
Titul objasní, jaké zásady a principy v celém procesu budování značky dodržovat. Je plný obrazových ukázek – novinových a televizních reklamních kampaní. Poučí i pobaví a hlavně nechá nahlédnout do „reklamní kuchyně“. Prozradí, jak byly budovány uznávané světové značky.
Publikace je určena marketingovým pracovníkům a obchodním manažerům, kterým poradí, jak vybudovat silnou firemní značku, která „přitáhne“ a udrží zákazníky. Také studentům na podnikatelských a obchodních fakultách, jimž objasní řadu reklamních a marketingových termínů, bez kterých se moderní manažer dnes nemůže obejít.
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
328 stran černobílých, doporučená cena390,- Kč
Kód knihy: KE0148
ISBN: 80-7226-885-6, EAN: 978-80-7226-885-6