Silnější pozici na trhu získávají například digitální tiskárny na malonákladovou výrobu knih, zařízení na tisk personalizovaných direct mailu nebo malonákladové tiskové systémy pro výrobu brožur a knih. Obecně se dá říct, že dnešní tiskové systémy si berou to nejlepší z obou směrů – rychlost ofsetu a variabilitu nízkonákladového digitálního výstupu z inkjetových technologií. Stále více se také setkáváme s integrací tabletů do tiskového workflow, ať už jako přímého ovládače stroje či rozhraní pro služby web-to-print.
Jak bude veletrh Reklama-Polygraf reflektovat tyto trendy? V prvé řadě si klade za cíl posílit polygrafickou složku veletrhu. „Chceme ukázat, že polygrafie je nedílnou, a významnou součástí reklamních služeb,“ říká Zdeněk Sobota, ředitel veletrhu. Z toho důvodu navázal veletrh spolupráci se Svazem polygrafických podnikatelů. Souběžně s veletrhem se tak uskuteční tradiční Print Forum, konference o nejnovějších trendech v polygrafickém průmyslu, ve stejném termínu jako veletrh, konkrétně 15. května. Podtitulem letošní konference je Drupa Vision. Jak už název napovídá, reflektovány budou především trendy, nastolené na Drupě, a hlavně jejich uplatnění v akci a v realitě českého polygrafického trhu.
Právě nové technologie, výrobní postupy a užitečné pomůcky pomáhají poskytovatelům tiskových služeb překonat těžkou ekonomickou situaci a realitu trhu. Ať už se jedná o přizpůsobení se zákaznickým požadavkům v oblasti formátu, rychlosti tisku, variability či ceny, případně možnost využít pokročilých služeb webové správy tisku. Veletrh Reklama-Polygraf bude letos víc než kdy jindy tiskařskou událostí.
-red-