Komunikační agentura Fleishman-Hillard spouští celosvětově první analytický nástroj, který umí porovnat reputaci firem na Wikipedii. Nový Wikipedia Corporate Index (WCI) umožní přehledně zobrazit výstupy z komplexního analytického nástroje, který prochází a hodnotí korporátní stránky v nejpoužívanější on-line encyklopedii.
Nástroj poskytuje pracovníkům komunikačních oddělení nezávislý pohled na reputaci svých firem v přímém srovnání s konkurencí. Dosud totiž neexistoval žádný nástroj pro jejich efektivní hodnocení a vzájemné srovnání i přes nesporný význam korporátních stránek na Wikipedii. Přitom právě stránky v této síti figurují například na předních místech vyhledavačů.
„Reputace je jednou z nejvyšších hodnot každé firmy. On-line prostor nabízí díky pokročilé analytice relativně nezávislých zdrojů, jako je například Wikipedia, možnost sledovat reputaci téměř v reálném čase,“ říká Radek Maršík, generální ředitel Fleishman-Hillard. „Čím přesnější nástroje mají firmy k dispozici pro vzájemné srovnání reputace, tím lépe jsou schopny se rozhodovat na poli komunikace. Proto se budeme snažit spustit WCI co nejdříve i pro českou a slovenskou Wikipedii,“ dodává.
Wikipedia Corporate Index zohledňuje přibližně 40 různých kriterií, která spadají do čtyř oblastí:
- Autoři a editoři: stáří článku, počet editorů a autorů, vizualizace edičního procesu nebo nejaktivnější autory
- Obsah a struktura: zaměření, kategorizace, kompletnost a aktuálnost dat, obrázky, reference a názory komunity
- Odkazy: existence v jiných jazycích, příchozí a odchozí odkazy a kategorie
- Zobrazení stránky: průměrný počet zobrazení měsíčně a denní zobrazení statistik přístupů
Výsledné skóre je sestaveno na základě těchto kritérií a dosahuje hodnoty 0 až 100. Registrovaní uživatelé pak mohou v reálném čase zasílat požadavky na úpravy svých článků nebo si sestavovat samostatné žebříčky oborové konkurence.
Tento nový nástroj byl vyvinut v německé pobočce Fleishman-Hillard pod dohledem ředitele digitálního oddělení Arne Klemperta, bývalého tiskového mluvčího německé Wikipedie. Vizuální stránku měla na starost společnost compuccino specializující se na vizualizaci dat. V současné době probíhají přípravy pro jeho spuštění v anglické verzi.
To, že Wikipedie zaujímá i na českém internetu, významné postavení, dokazují následující údaje. Česká verze Wikipedia byla založena v roce 2002 a má již přes 250 000 článků. Počtem hesel pak patří k největší české encyklopedii v dějinách. Úvodní stránka české Wikipedie zaznamenává v pracovní dny průměrně 112 tisíc návštěv za den.
Německou verzi indexu si lze vyzkoušet zdarma na adrese: http://wikipedia-corporate-index.de.
– red –