Knihy

Kniha Public relations a zpravodajství

Novou recenzovanou monografii věnovanou vztahům s médii vydalo na přelomu roku zlínské nakladatelství odborné literatury VeRBuM. Kniha nazvaná Public relations a zpravodajství popisuje hlubokou proměnu současných médií, a zejména vliv internetu a sociálních sítí na zpravodajství a každodenní novinářskou práci.

Autor Jan Tomandl, brněnský novinář a odborník na vztahy s médii, řadí k hlavním vývojovým trendům třeba internetizaci, deprofesionalizaci, bulvarizaci, zrychlování nebo fragmentaci zpravodajství. Pro každý z trendů autor formuluje soubor opatření a doporučení, jimiž by se měli řídit profesionálové v public relations a tiskoví mluvčí, pokud chtějí úspěšně spolupracovat s médii a dosahovat příznivé publicity.

„V celé knize vycházím z přesvědčení, že podmínkou úspěšné komunikace s novináři je pochopení zákonitostí současných médií a poznání rutiny mediálních profesionálů,“ uvedl autor, který už v roce 2011 vydal populárně zaměřenou příručku Jak účinně oslovit média. V nové knize k tématu přistupuje z perspektivy mediální vědy a teorie marketingové komunikace.

Kniha dává nahlédnout také do zákulisí současné žurnalistiky – popisuje důsledky personálních škrtů v redakcích, vysvětluje, jak funguje výběr zpráv a jakou roli hraje vizuální stránka událostí při jejich zařazení do zpravodajství. Kromě vlastních zkušeností vychází autor také z výsledků dotazníkového šetření, které jasně ukazuje, co současní čeští novináři očekávají a co skutečně dostávají od tiskových mluvčích a PR agentur. Těm kniha doporučuje, aby neustrnuli u starých metod. „Pokud se významným způsobem mění současná zpravodajská média, jejich technologická podstata, jazyk i publikum, musí se měnit také metody media relations, jejichž cílem je ovlivnit agendu médií a získat publicitu,“ napsal autor.

– red –

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. Obchodní manažer pro prodej reklamy v mobilních aplikacích
    Bratislava
  3. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  4. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
  5. Star asistent/ka,promoter/ka,hostesing, luxusní auto. společnost
    Praha
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!