První slevové portály se na našem území objevily na přelomu let 2008/2009. Nyní je jich na trhu již několik desítek – koupit na nich lze téměř cokoli, od zboží, přes zážitky a gastronomické speciality až po dovolenou. Jedním z novějších slevových portálů je web Pepa.cz, který se objevil zkraje roku 2011. Připravili jsme si pro vás několik jeho zajímavých, exkluzivních statistik.
Nárůst obratu mezi lety 2011 a 2012
Celkový nárůst obratu byl v roce 2012 u serveru Pepa.cz více než desetinásobný oproti minulému roku. Tento server navíc dle vyjádření Petra Sýkory, zástupce tohoto webového portálu, zacílil především na cestování, z něhož má také největší obrat. Oproti roku 2011 se zvýšil cca 11x.
Zajímavosti:
- hned po cestování jsme loni nejvíce utráceli za Vánoce – tvořily více než 10 % celoročních příjmů webu
- srovnáme-li časový úsek od června do listopadu, utráceli jsme v roce 2011 především za zboží. V roce 2012 už Pepa.cz více zacílil na cestování, zájem o zboží byl na druhém místě – oproti roku 2011 byl zhruba trojnásobný
- na Valentýna 2012 jsme kupovali hlavně zboží a relaxační služby, cestování bylo na třetím místě
Nejprodávanější produkty v jednotlivých kategoriích
(číslo v závorce udává přibližný percentuální podíl celé kategorie na obratu firmy)
Cestování (28 %): NEJEXKLUZIVNĚJŠÍ WELLNESS POBYTOVÝ BALÍČEK NA TRHU!! Komfortní ubytování v hotelu Prestige ve Znojmě**** na 3 dny pro 2 osoby s bohatou polopenzí!! Vstup do hotelového aquacentra i posilovny, masáž, rašelinové koupele a mnoho dalších bonusů! (prodáno 604x)
Zboží (19 %): Robotický vysavač Crazyrobot 899 s vícestupňovým systémem úklidu
Krása a relax (14 %): Trvalá epilace těla až do úplného odstranění všech chloupků (5–6 sezení za 3950 Kč,-)
Gastronomie (12 %): Krabičková dieta „Ježkovy krabičky“ na 10 dní
Služby (10 %): Lesklá či matná fólie na auto Avery či 3M za 9000,- Kč
Sport a zážitky (9 %): Projížďka ve vozech Ferrari F 430, BMW M6, Nissan GT-R, PORSCHE 911 TURBO anebo Lamborghini Gallardo
Móda a luxus (8 %): Luxusní pánské hodinky Detomaso Firenze jen za 1 590 Kč
Kdy nejvíce nakupujeme?
- v rámci denní doby nejvíce mezi 9–10 hodinou, pak o polední pauze a večer mezi 20 a 21 hodinou
- nejvíce objednávek jsme realizovali v úterý v 10 a ve 20 hodin
- nejvíce objednávek (přes 1600) jsme realizovali mezi 20 a 21 hodinou večerní
- hned po úterý jsme nejvíce objednávek uskutečnili v pondělí a v neděli, středa byla na 4. místě
- sobota je překvapivě dnem, kdy se uskutečňuje nejméně objednávek
Věk a pohlaví nakupujících
- poměr nakupujících žen k mužům je jednoznačný – téměř 2x více využívají tyto služby ženy (u Pepy.cz to bylo cca 5000 žen ku 2900 mužům)
- nejoblíbenější jsou slevové portály mezi Čechy ve věku 27–29 let a 37–41 let
- naopak od 50 let výše zájem o slevové portály klesá
Slevové portály se snaží své klienty navíc zaujmout různými akcemi – většinou jde o charitu. Například u Pepy.cz jde z každého nákupu 1,- Kč na opuštěné psy nebo dětský domov (klienti si mohou vybrat). Každým svým nákupem můžete přispět i v tomto roce.