Publikace Marketingová komunikace od Miroslava Foreta chce ukázat, proč a hlavně jak by se dalo úspěšně komunikovat se zákazníkem. Její struktura, členění do pěti částí a jednotlivých kapitol, odráží logiku celého procesu marketingové komunikace se zákazníkem.
Kniha, kterou vydalo nakladatelství Computer Press, nejprve objasňuje, co je to komunikace, proč je tak důležitá a jak bychom k ní měli přistupovat. V druhé části je ukázán význam komunikace podniku pro marketingovou komunikace se zákazníkem. To jak dokáže podnik jako celek komunikovat s nejrůznějšími skupinami veřejnosti, vytváří rámec a ve velké míře dokonce determinuje další možnosti komunikace se zákazníkem. Třetí část podtrhuje význam co nejlepší a nejdůkladnější znalosti zákazníka pro marketingovou komunikaci s ním. Čtvrtá část pojednává o nabídce. V jednotlivých kapitolách jsou zdůrazňovány především postupy marketingové přípravy nabídky a marketingového mixu. V poslední části se autor věnuje jednotlivým nástrojům komunikace se zákazníkem, tedy tomu, jak s ním komunikovat.
Čtenář se dozví:
- jaké komunikační nástroje existují, jakou měrou jsou které využívány a co nám o jejich budoucnosti prozrazují dnešní trendy
- jak jsou členěny tzv. sdělovací prostředky a jak má marketingový pracovník komunikovat s novináři a redaktory
- co spadá pod pojem podniková identita, jakými prostředky je vyjadřována
- jak poslouží důsledně dodržovaný jednotný vizuální styl
- jak pracovat s podnikovou značkou, chceme-li ji změnit či inovovat
- že podniková kultura i image dokáží říci o firmě velmi mnoho a co všechno z nich může zákazník vyčíst
- jaké informace o vašich zákaznících vám podají různé zdroje, jak získaná data uspořádat a co z nich lze vyčíst
- na jakých základech má být postaven relevantní marketingový průzkum
- jaký je rozdíl mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem a kdy který z nich využít
- jak poznat, na jaké segmenty je trh členěn a jak je postupně pokrýt
- jak vypracovat vhodný marketingový mix, ať se již týká produktu, ceny, distribuce nebo komunikace
- jak vytvořit pro danou zákaznickou skupinu adekvátní, a proto i srozumitelné marketingové poselství
- kdy využít reklamu, jak připravit a načasovat reklamní kampaň
- jak účinná a přitom levná může být podpora prodeje na místě
- u jakého zboží využít tzv. osobní prodej a jak by měl být veden
- kdy využít možností PR, sponzorství, direct marketingu ad.
- jakou roli hraje osobní kontakt na prodejním místě a co všechno může ovlivnit.
Kniha nabízí množství příkladů a dokumentů z českého tržního prostředí, obsahuje i otázky, prostřednictvím kterých si může čtenář ověřit, nakolik problematiku pochopil a zvládl.
Publikace je určena marketingovým pracovníkům, kterým poskytne detailní, systematicky uspořádané informace o tom, jak pochopit specifické chování jejich zákaznické skupiny a zvolit takovou marketingovou politiku a komunikaci, aby zákazníky účinně oslovili a především přesvědčili. Bude užitečná také studentům na podnikatelských a obchodních fakultách – jako první česká učebnice věnující se uceleně právě problematice marketingové komunikace.
Autor knihy Miroslav Foret založil v roce 1992 Ústav veřejného mínění a marketingu na ekonomicko–správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně a v letech 1993-1997 vedl Centrum rozvoje malého podnikání České republiky, vniklé z podpory Komise pro rozvoj malého podnikání ve Střední Evropě Kongresu Spojených států. V roce 1994 založil s partnery z nizozemského Haagu Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání (IIMCE). Působí na Ústavu marketingu a obchodu Provozně ekonomické fakulty Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně. Přednáší a vyučuje také na vysokých školách v zahraničí a na Brno International Business School v rámci programu validovaných Notinghamskou Trent University.
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
292 stran černobílých, doporučená cena: 350,- Kč
Kód knihy: KE0159
ISBN: 80-7226-811-2, EAN: 978-80-7226-811-5