Výzkum trhu

Kdo jsou zákazníci splátkového prodeje?

Ženatý muž ve věku 26 až 35 let s hrubým měsíčním příjmem mezi 11.000 a 13.000 korunami je typický zákazník katalogového splátkového prodeje v České republice. Nákupy na splátky nejvíce využívají lidé z Mostecka, Liberecka a Karlovarska. Tyto údaje vycházejí ze statistik největšího katalogového splátkového prodejce, společnosti Český Triangl obchodující pod značkou CCS Triangl.

„S rostoucími zkušenostmi z podnikání v tomto oboru a klientelou čítající téměř 140 tisíc osob umíme stále přesněji určit profil zákazníka, který využívá naše služby,“ uvádí generální ředitel společnosti Miroslav Klos a dodává: „většina našich zákazníků žije v obcích či městech s méně než 15 tisíci obyvateli, má středoškolské vzdělání a pracuje v oblasti obchodu a služeb.“

Zájem veřejnosti o katalogový splátkový prodej roste. Tento trend se projevil ve 24% nárůstu objednávek realizovaných prostřednictvím CCS Trianglu v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Zákazníci nakupují zejména televizory, pračky a chladničky. V prvním čtvrtletí letošního roku jsme zaznamenali rovněž zvýšený zájem o videokamery a sezónní zboží jako jsou například sekačky na trávu,“ upřesňuje Klos.

Při výběru výše zálohy patří mezi nejoblíbenější 10% a 30% akontace, které dohromady představují většinu uzavřených smluv. Z hlediska počtu splátek jsou nejvíce využívány 9 a 12měsíční splátky, které tvoří téměř 85 % smluv. „Velice dobře byla přijata i délka splácení 24 měsíců, a to zejména u dražších výrobků,“ upozorňuje Miroslav Klos na novinku uvedenou v posledním katalogu CCS Triangl jaro/léto 2003. Velký zájem přetrvává o možnost nakupovat zboží na splátky s nulovým navýšením, pro tuto možnost se rozhodlo 90 % klientů CCS Trianglu. Pouze 10 % klientů volilo jiný model splácení.

Více než polovina obchodů byla v prvním čtvrtletí roku 2003 realizována prostřednictvím telefonických objednávek, které využívá stále více lidí. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o téměř 32% nárůst. „Rozhodli jsme se vyslyšet zvyšující se zájem zákazníků o moderní způsoby nakupování a v aktuálním katalogu CCS Triangl jaro/léto 2003 jsme nabídli, kromě možnosti objednání zboží prostřednictvím několika tisíc obchodních zástupců a telefonu, nově internetové a SMS objednávky,“ dodal Klos.

Z téměř 140 tisíc klientů se více než 3/4 z nich k nákupům prostřednictvím CCS Trianglu vracejí. O stálé zákazníky pečuje Klub Triangl, který poskytuje svým členům více splátkových modelů s 0% úrokovou sazbou a řadu dalších výhod jako nákup bez potvrzení o výši příjmů, objednávku zboží po telefonu, prostřednictvím SMS nebo internetu, slevu 8 % při nákupu v hotovosti, atd. V současnosti pečuje Klub Triangl o více než 111 tisíc členů.

Zdroj: CCS

Čtěte také

  1. Recruiter/Betreuer pro Německou firmu Humanus Personalservice
    Nördlingen | 2080 EUR za měsíc
  2. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  3. Star asistent/ka,promoter/ka,hostesing, luxusní auto. společnost
    Praha
  4. Asistent/ka marketingu
    Mukařov | 32000 - 34000 Kč za měsíc
  5. Hledáme kolegyni (kolegu) na administrativu a personalistiku
    Plzeň - Černice | 200 - 500 Kč za hodinu
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!