Knihy

Kniha „Podnikatelský plán pro úspěšný start“

Podmínkou cílevědomého podnikání v jakémkoli oboru je vytvoření reálného a přesvědčivého podnikatelského plánu, zejména v případech, kdy se podnik chce ucházet o přízeň poskytovatelů kapitálu (investorů, bank). Jak má tento plán vypadat, co musí obsahovat a jak ho sestavit? Na tyto otázky a řadu dalších odpovídá kniha německého vysokoškolského pedagoga a zároveň ředitele poradenské firmy pro začínající podniky. Průběžná případová studie, četné kontrolní seznamy a tipy pomohou formulovat a prezentovat cíle a strategie podnikání, trh, cílovou skupinu a konkurenci, jakož i plánování obratu, výsledku a financí tak, aby se „byznys plán“ stal účinným nástrojem řízení a kontroly podnikatelských aktivit.

Zpracování podnikatelského plánu má rozhodující význam zejména pro začínající podnikatele nebo při zakládání nového podniku. Začínajícímu podnikateli nebo podnikateli připravujícímu zahájení nového podnikatelského projektu pomůže příprava podnikatelského plánu ujasnit si a kriticky přezkoumat cíle a strategie vlastního podnikání, precizovat podnikatelský záměr (produkt, předmět podnikání) a jeho přednosti, promyslet personální zajištění realizace podnikatelského záměru, vymezit vlastní trh, identifikovat cílové skupiny i konkurenty, formulovat představu o dalších krocích budování podniku a jeho růstových fázích a při tvorbě jednotlivých finančních plánů (plánování obratu, hospodářského výsledku a financování) mu poskytne příležitost zamyslet se také nad zásadními finančními aspekty nového podnikatelského záměru.

Kniha Uda Wupperfelda Podnikatelský plán pro úspěšný start (z německého originálu ji přeložil Jiří Pondělíček), která je prvním svazkem nové edice nakladatelství Management Press nazvané Malé a střední podnikání, čtenáře provází jednotlivými etapami zpracování realistického a konzistentního podnikatelského plánu, jeho obvyklými kapitolami, resp. „závaznými“ strukturními součástmi.

Přesvědčivý a věrohodný podnikatelský plán autor považuje za první krok k podnikatelskému úspěchu, protože dobrý podnikatelský plán neslouží jen jako hlavní nástroj řízení podnikatelských aktivit, ale je také základním dokumentem, který přináší potenciálním poskytovatelům kapitálu. Proto je třeba věnovat pozornost i jeho vnější formě, celkové úpravě i jeho přehlednosti a srozumitelnosti.

Podnikatelský plán je koncepce podniku v písemné podobě. Obsahuje mj.:

  • Cíle a strategie podniku
  • Podnikatelský záměr a jeho přednosti
  • Vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů
  • Další kroky budování podniku
  • Plánování obratu, hospodářského výsledku a financování

Těžištěm podnikatelského plánu jsou přitom kvalitativní vyjádření k perspektivě podniku a k jeho rozvojovým možnostem, ale také očekávaným rizikům.

Na příkladu fiktivní internetové cestovní kanceláře, jejíž případová studie propojuje jednotlivé kapitoly knihy, autor také názorně dokládá, jak by mohl takový podnikatelský plán vypadat v praxi.

Je třeba ocenit, že text českého vydání knihy byl v maximální možné míře přizpůsoben podnikatelskému prostředí a právní úpravě platné v ČR. Samostatná kapitola je pak věnována otázkám podpory malého a středního podnikání v České republice.
(e)

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press .
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.

brož., 145 x 205 mm, 160 str.,
doporučená cena 260 Kč, ISBN 80-7261-075-9

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!