Taylor Nelson Sofres, jedna z vůdčích světových skupin poskytovatelů marketingových informací, dnes oznámila, že veškeré své aktivity v 53 zemích s okamžitou platností spojuje pod jednou značkou. Součástí zásadní změny positioningu je také nové firemní jméno TNS, které v celosvětovém měřítku nahrazuje mnoho různých do současné doby budovaných značek.
Tento krok odráží globální změny v odvětví marketingového výzkumu a způsob, jímž komerční sféra využívá marketingové informace. Současně umožní skupině TNS využít potenciálu akvizic, které uskutečnila v několika uplynulých letech, a uspokojit měnící se potřeby jejích klientů.
Mike Kirkham, CEO skupiny TNS, k tomu řekl: „Vůdčí nadnárodní společnosti v čím dál větší míře potřebují skutečně globální pochopení trhů, aby mohly činit kvalifikovaná rozhodnutí. V několika uplynulých letech TNS vytvořila svoji globální síť a prohloubila znalosti ve svých specializovaných sektorech tak, aby mohla uspokojit takové nároky. Naše síť je nyní rozsáhlá a my měníme svůj positioning a značku, abychom zúročili své investice. Jde ale o víc než jen o změnu loga a názvu firmy. V celém procesu se odráží inovativní způsob uvažování o tom, co můžeme komerční sféře nabídnout a jak pracujeme se svými klienty. V současné době již nestačí dodávat klientům pouze data a statistiky, čím dál více působíme jako konzultanti v oblasti marketingových informací a využíváme k tomu hloubkového výzkumu a znalostí trhu, které jsou nutné, abychom mohli poskytovat kvalifikované analýzy a strategické poradenství.“
Chris Goard, globální marketingový ředitel TNS vysvětluje: „Jak se odvětví marketingového výzkumu vyvíjí, decision-makeři v korporacích všech velikostí jsou v čím dál větší míře zavalováni množstvím syrových informací, které jsou jim k dispozici z různých zdrojů. Mají-li v tomto prostředí uspět společnosti poskytující marketingové informace, musí být schopny nabídnout víc než jen statistiky. Musíme přejít ke spíše konzultativnímu stylu, pomáhat firmám zlepšovat vztahy s jejich zákazníky a zlepšovat jejich obchodní výsledky na základě informací a znalostí, kterými disponujeme. S vědomím tohoto úkolu jsme vytvořili silnou značku, která bude efektivně podporovat naše iniciativy na všech úrovních a na každém trhu, kde působíme.
Nový brand TNS
Nový brand byl vytvořen globální poradenskou společností Wolff Olins specializovanou na vývoj značek a je založen na ideji „the sixth sense of business™“ (šestý smysl byznysu). Odráží schopnost naší společnosti porozumět, probádat a poradit, nejen dodávat informace, data a průzkumy. Posílí jednotu naší společnosti a jasně ji odliší od konkurence.
Tom Banks, account director agentury Wolff Olins vysvětluje: „TNS nabízí čtení mezi řádky, pohled za jednotlivá čísla a za statistické trendy. Nový brand dá TNS sílu, kterou si zasluhuje, a podpoří jeho pozici lídra v oboru. Zjednodušili jsme architekturu značky skupiny TNS, abychom její nabídce dodali jasnost a v její komunikaci nechali zaznít nové hlasy. Demonstruje se tím pochopení a porozumění záležitostem klientů.
Nová značka je jednoduchá a robustní; umístění písmen dává pocit prostorového zobrazení a vyvolává dojem hloubky. „Logo podporuje myšlenku brandu: pohled za to, co je zřejmé, pohled pod povrch věcí v byznysu klientů skupiny,“ řekl Owen Hughes, designer agentury Wolff Olins.
Rebranding se v České republice dotkne dvou firem, které reprezentují celou šíři nabídky služeb skupiny TNS. Monitoring médií bude i nadále poskytovat TNS A-Connect, ostatní typy marketingových informací pak TNS Factum. V obou případech tak dochází pouze k nahrazení slov Taylor Nelson Sofres v názvech firem zkratkou. Podstatnější změny se odehrají v pozadí, obě zmínění agentury budou ve vzájemné spolupráci ještě více než v minulosti nabízet svým klientům vedle kvalitních a spolehlivých dat také konzultační služby v oblasti marketingových informací a zintenzívní svoji součinnost se zahraničními partnery v rámci skupiny TNS.