Agentura CzechInvest podle Zprávy o nejlepších praktikách používaných v oblasti investiční podpory ve světě („Global Investment Promotion Best Practices“ – GIPB 2012) obsadila druhé místo mezi nejlepšími světovými internetovými adresami („Top Ten World Web Sites“). Web CzechInvestu předčily pouze stránky rakouské agentury ABA-Invest in Austria. Na třetím místě se umístila australská agentura Austrade. Hodnocení představila Světová banka nedávno ve Washingtonu.
„Webové stránky jsou jedním z důležitých nástrojů, jak oslovit cílovou skupinu i širokou veřejnost, a proto jim věnujeme zvýšenou pozornost,“ říká generální ředitel agentury CzechInvest Miroslav Křížek s tím, že úspěch webu agentury v hodnocení Světové banky je odměnou za práci mnoha lidí, kteří se podílí na jejich obsahu.
Zpráva GIPB 2012 upozorňuje na to, že investiční agentury poskytují na webových stránkách relevantní a důležité informace, avšak některé zaostávají ve schopnosti profesionálně a rychle reagovat na specifické dotazy a požadavky investorů. Ve světě existuje celkem 189 investičních agentur, z toho podle průzkumu téměř 80 % není schopno potenciálním investorům poskytnout přesné, kvalitní a rychlé informace a nabídnout komplexní služby, které investoři požadují.
„V agentuře CzechInvest se snažíme vycházet každému klientovi maximálně vstříc a splnit všechny jeho požadavky v co nejkratších termínech. Pravdou ale je, že občas narážíme na různá omezení a administrativní problémy. Intenzivně však pracujeme na tom, abychom případné obtíže eliminovali a klientům co nejdříve pomohli, poradili a podali potřebné jim informace,“ doplňuje generální ředitel agentury CzechInvest Miroslav Křížek.
Poprvé v historii Světová banka nejlépe ohodnotila v oblasti přístupu k přímým zahraničním investicím (PZI) agenturu z rozvojového světa. Stala se jí nikaragujská investiční a rozvojová agentura PRONicaragua. Podle GIPB poskytuje nejlepší standartní praktiky v oblasti lákání PZI, a to jak on-line, tak i v osobním kontaktu s investory.
– red –