GfK uvedla před pár dny na trh novinku v měření efektivity online kampaní. Zadavatele reklamy upozorňuje, že spoléhat se výlučně na počet zobrazení reklamy na internetu může poskytovat neúplný obraz o výkonnosti konkrétní online kampaně. Pro úplný přehled o návratnosti investice je nezbytné měřit i viditelnost reklamy, tj. kolik z vaší reklamy bylo vidět na obrazovce uživatele, a po jak dlouhou dobu. Nový nástroj GfK poskytuje zadavatelům reklamy pravdivější měření skutečného času, který spotřebitel tráví sledováním jejich reklamy. Navíc poskytuje okamžitý reporting, což znamená, že reklamní kampaně mohou být monitorovány a optimalizovány už během nasazení.
Počet zobrazení, počet prokliků, či dokonce metrika značky už nejsou výlučnými indikátory při hodnocení úspěšnosti konkrétní online kampaně. Důvodem je skutečnost, že samotný počet zobrazení nebere v úvahu, zda byla reklama na viditelné části obrazovky uživatele ani to, jak dlouho byla vlastně zobrazena. „Uživatelé mohou skončit na webové stránce, na níž je i vaše reklama, ale mohou téměř okamžitě“ scrollovat „na místa, kde vaši reklamu není vidět – nebo je viditelná jen částečně,“ říká Arno Hummerston, jeden z expertů společnosti GfK na digitální technologie. „V takovém případě by umístění vaší reklamy založené pouze na základě počtu vidění představovalo vyhozené peníze. Abyste měli úplný přehled o návratnosti vaší investice, je nutné měřit dosažený počet vidění spolu s viditelností vaší reklamy: kolik z vaší reklamy bylo vidět na obrazovce uživatele a po jak dlouhou dobu. „
Jako součást své digitální strategie, GfK uvádí na trh globální nástroj, který takové měření dokáže. DeliveryControl.dx sleduje aktivitu prohlížeče (okna prohlížeče, nebo aktivní tab), pozici reklamy na dané webové stránce, rozlišení obrazovky uživatele a jakékoliv „scrollování“ uživatele. Reporting daného nástroje zobrazuje různé úrovně viditelnosti reklamy – zda byla plně zobrazena (100%) nebo alespoň na 90%, 75%, 50%, nebo naopak – zda na obrazovce uživatele bylo ve skutečnosti vidět pouze 1% z reklamy – a také průměrný čas zobrazení pro každou z úrovní viditelnosti. Navíc nástroj dokáže segmentovat reklamu podle webové stránky, kanálu, umístění, formátu a typu kreativy .. „
Pro měření viditelnosti a délky sledování reklamy aplikuje GfK systém taggingu, který vyvinula společnost Nurago, a který nabízí vysokou efektivitu vynaložených nákladů a nenáročnou implementaci. Kontakty s reklamou jsou měřeny pasivně bez potřeby panelů a výsledky jsou kontinuálně reportovány. Pokud není zapotřebí online panel, dají se spolehlivě vyhodnotit i menší kampaně.
„Tento nástroj v konečném důsledku přináší výhody zadavateli reklamy“, říká Hummerston, „protože ten platí svým reklamním agenturám a marketérům na základě výkonnosti. Nástroj DeliveryControl.dx zadavatelům poskytuje mnohem pravdivější měření skutečného času, který spotřebitel stráví sledováním jejich reklamy – navíc, poskytuje okamžitý reporting, což znamená, že reklamní kampaně mohou být monitorovány a optimalizovány během nasazení … „
„Dokážeme využít tento nástroj i na vyšší úrovni tak, že zkombinujeme DeliveryControl.dx s existujícími demografickými údaji z panelu GfK (sebrané pomocí nástrojů AudienceProfiles.dx a ExposureEffects.dx). To nám umožní analyzovat viditelnost na úrovni spotřebitele, aby se zajistil bohatší, pravdivější a hlubší obraz o efektivitě aa účinnosti dané kampaně.“
– red –