Cílem knihy nejvlivnějšího světového marketingového autora a poradce, která vychází souběžně s americkým/anglickým vydáním, je poskytnout marketingovým manažerům přehledné shrnutí nejdůležitějších marketingových pojmů a koncepcí, aby byli dobře připraveni na hyperkonkurenci v dnešním rychle a převratně se měnícím tržním prostředí. Kotler nově, „od A až do Z“ tyto marketingové koncepce vymezuje a ukazuje, jak se v souladu se změnami tržního prostředí musí v příštích letech změnit také marketing.
Nejnovější kniha nejvýznamnějšího a nejvlivnějšího světového marketingového poradce a autora Philipa Kotlera Marketing od A do Z, jejíž český překlad s podtitulem Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer, se objevuje díky pružné koordinaci nakladatelských prací na tuzemských knihkupeckých pultech takřka souběžně s originálním americkým/anglickým vydáním, je po řadě nedávných epigonských marketingových titulů domácí provenience opět dalším originálním příspěvkem ke kultivaci marketingového myšlení a relevantním zdrojem nejnovějšího poznání pro marketingovou, resp. podnikatelskou praxi.
Ph. Kotler v ní shromáždil a kriticky promyslel osmdesát nejdůležitějších marketingových pojmů, koncepcí a principů, které uspořádal abecedně, aby uživatelům poskytl snadný a pohodlný přístup k potřebným informacím – má pro ně, jak už to v životě chodí, dvě zprávy: první, ta dobrá říká, že naučit se marketingu může člověk za den. Ta druhá, špatná zpráva zní, že k tomu, aby člověk marketing zvládl na mistrovské úrovni, potřebuje celý život. Anebo řečeno optimističtěji: ale nesmí ztrácet chuť učit se každý den něčemu novému.
Tvůrce a průkopník nových koncepčních přístupů, marketingových principů a metod, iniciátor rozšíření marketingového myšlení na takové oblasti, jako jsou marketing idejí, sociální marketing, personální marketing, marketing neziskových organizací, marketing regionů a obcí aj., konstatuje, že největším problémem, před nímž dnes podniky stojí, je chronický nedostatek zákazníků. Nadměrné kapacity a převaha nabídky stimulují hyperkonkurenci, jejímž nejdramatičtějším projevem jsou cenové války jako nástroje boje o zákazníka. Takové strategie ovšem bývají pro některé podniky smrtelné…
Právě z těchto důvodů, říká Kotler, má marketing daleko větší význam než kdykoli v minulosti. Právě marketing musí najít efektivní formy necenové konkurence. Marketing se musí stát podnikatelskou funkcí, která produkuje zákazníky. A tak, jak se mění tržní prostředí, musí v nadcházejícím desetiletí prodělat radikální „reengineering“ také marketing, a to doslova „od A až do Z“. Ano, musí se stát klíčovou podnikovou a podnikatelskou funkcí, nikoli být jen podnikovým oddělením, protože jak již kdysi poznamenal David Packard, spoluzakladatel firmy Hewlett-Packard, „marketing je příliš důležitý na to, abychom ho mohli nechat jen na marketingovém oddělení… Ve skutečně marketingově orientované organizaci budete těžko určovat, kdo pracuje v marketingovém oddělení. Každý v takové organizaci musí přijímat rozhodnutí s ohledem na důsledky, které jeho rozhodnutí budou mít pro zákazníky.“
Kniha Ph. Kotlera Marketing od A do Z je proto určena nejen zkušeným profesionálním marketingovým manažerům, kteří hledají určitou koncepční oporu v každodenním víru marketingových událostí, aby projasnili svou perspektivu a připomněli si nejvýznamnější orientační body v marketingovém terénu; je určena nejen těm začínajícím či méně zkušeným manažerům, kteří snad v minulosti nějaký marketingový kurs absolvovali, ale dnes vidí, že „všechno je jinak“, a chtějí si proto osvojit nejnovější poznatky a přístupy inovativního marketingu.
Významným zdrojem poznání nová Kotlerova kniha nepochybně bude také pro manažery působící v jiných funkčních oblastech podnikových organizací či pro manažery neziskových organizací, kteří dobře chápou, že potřebují o marketingu vědět více, než vědí dosud, a jistě také pro samostatné podnikatele, na jejichž bedrech plně leží tržní prosazení vlastního výrobku nebo služby a kteří možná ani nemají čas číst třísetstránkové či osmisetstránkové knihy o marketingu, a tak raději sáhnou po relativně nerozsáhlé, přehledně uspořádané a inspirativní publikaci této největší světové autority v oboru marketingu.
Kniha vyšla v nakladatelství MANAGEMENT PRESS.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
váz., 165 x 235 mm, 208 str.,
doporučená cena 360 Kč, ISBN 80-7261-082-1