V posledních dvanácti měsících učinilo minimálně jeden nákup po internetu okolo 20 milionů Němců. To je více než každý třetí. Každý pátý dokonce patří k těm, kteří uskutečňují on-linové nákupy pravidelně. Nejčastěji se objednávají knihy, oblečení, CD, vstupenky do divadel, kin a na koncerty, software k počítačům a počítačové hry.
Více než jedna pětina obyvatelstva mezi 14 a 69 lety nakupuje po internetu pravidelně, dalších 15 % alespoň příležitostně. Elektronický obchod s konečnými spotřebiteli zažívá boom: Ebay byl s více než deseti miliony zákazníky v loňském roce největším tržištěm on-linového obchodu v závěsu se společností Amazon s osmi miliony zákazníků. S odstupem se za nimi řadí Quelle.de, Otto.de, Tchibo.de a Conrad.de – všechny se třemi až čtyřmi miliony internetových zákazníků.
O tomto segmentu trhu podává zevrubnou zprávu Online Shopping Survey (OSS), studie, kterou společně provedly společnosti NFO Infratest a ENIGMA GfK. Studie zkoumala 29 kategorií produktů a okruhů služeb, knihami (8,2 mil. kupujících) a oblečením (5,6 mil.) počínaje a většími nákupy nábytku (300 000) a automobilů (240 000) konče.
Čtyřicet procent uživatelů internetu, kteří nakupují knihy, své nákupy (také) uskutečňuje po internetu. Rovněž podíl internetových nákupů v kategoriích letenek, noclehů v hotelích a penzionech, pronájmu vozů a počítačového softwaru spolu s počítačovými hrami je téměř stejně vysoký. To jsou vítězové tzv. „channel shiftu“, trendu prodeje prostřednictvím internetu.
Stále více žen – i když celkově v internetu stále ještě tvoří menšinu – využívá předností on-linových nákupů. Ženy na internetu nakupují především oblečení, potraviny, pěstící a dekorativní kosmetiku. Z tohoto trendu profitují velcí „e-taileři“ jako MyToys, Schlecker.de, Tchibo.de a Weltbild.de, mezi jejichž zákaznictvem tvoří majoritu ženy.
Pro účely studie Online Shopping Survey (OSS), společně vypracované NFO Infratest a ENIGMA GfK, bylo v únoru 2003 telefonicky dotázáno celkem 1 010 uživatelů internetu v Německu mezi 14 a 69 lety k tématům využívání internetu, roli internetu při nákupech, online-bankingu a bariér on-line-shoppingu.