Objem plateb přes platební bránu PayU vzrostl ve druhém pololetí 2011 oproti stejnému období předchozího roku šestinásobně. Zákazníci zaplatili na internetu prostřednictvím online plateb přes tuto platební bránu zboží a služby za více než 293 milionů korun. Také počet provedených plateb byl v meziročním srovnání za dané období více než pětkrát vyšší.
„Čísla za uplynulý rok ukazují výrazný posun v dosavadním trendu a stále rostoucí oblibu online plateb nejen u nakupujících, ale i ze strany internetových obchodníků. Začínáme se tím blížit zemím na západ od nás, kde je preference těchto metod zcela běžná,“ komentuje statistiku ředitel PayU Gabriel Kalapoš.
Nejvyšší podíl v objemu transakcí přes platební bránu PayU mají tzv. rychlé bankovní převody jednotlivých bank (51 %). Mezi nimi jsou nejvíce využívané rychlé platby mBank a Komerční banky. Na platební karty připadá 35 % z objemu všech transakcí. Na růstový trend online plateb zareagoval největší český obchodní portál Aukro, který od ledna zavedl platební bránu PayU pro všechny nabídky s platbou předem.
„Pro kupující na Aukru tímto krokem přinášíme jednotnou, uživatelsky jednoduchou a přitom maximálně bezpečnou bránu, kterou mohou za zboží předem platit až deseti různými způsoby včetně moderních rychlých bankovních převodů předních domácích bank a plateb nejběžnějšími typy karet u nás. Pokud zákazník zaplatí rychlým bankovním převodem nebo kartou, převedou se peníze na účet prodejce během několika sekund. Prodejce díky tomu může zaslat zboží mnohem rychleji než v případě klasických platebních metod. Kupující na Aukru však nepřijdou ani o možnost plateb standardním bankovním převodem,“ doplňuje Gabriel Kalapoš z PayU.
– red –