Internet

Michael Vavřička (agentura EnterMedia): V současné době zažívá boom především Facebook marketing

Zeptali jsme se Michaela Vavřičky z agentury Entermedia na nové trendy v internetovém marketingu a na vývoj v oblasti e-shopů.

Můžete nám představit vaši agenturu?

Naše internetová agentura vznikla v roce 2010. Původně jsme vystupovali pod značkou Maxx-Ads, jelikož se nejprve mělo jednat o nový internetový reklamní systém. Ale vize se změnila, a tak jsme se počátkem února 2011 přejmenovali na „EnterMedia“ – agenturu, poskytující komplexní servis. Máme za sebou již mnoho velkých projektů, mezi nejvýznamější počítám např. stavbu webových stránek na míru pro Národní technické muzeum, výstavbu dvou specifických e-shopů pro společnost Global Business Vision s.r.o., kdy jsme ve výběrovém řízení vyhráli díky schopnosti nabídnout klientovi přesno to, co požadoval a pak také třeba tvorbu interaktivního Flash 3D modelu produktu řady STILL Catch COLLECTION.

Naší ústřední ideou je poskytování komplexních služeb pro menší podnikatele i velké společnosti.

Jaké jsou trendy internetového marketingu v letošním roce?

V současné době zažívá boom především Facebook marketing a reklama spjatá se sociálními sítěmi obecně. Méně využívaný je pak naopak např. direktivní e-mailový marketing, přestože ho lze považovat za nejefektivnější způsob propagace na internetu vůbec. Proč sklízí takovou nedůvěru? Podíl na tom jistě má mnoho „spamerů“, kteří rozesílají zprávy na e-maily, které s příjmem daného reklamního sdělení nikdy nesouhlasili a odesílatel tak k tomu nemá právo. Navíc se jedná o zasílání opakované, což rozčílí nejednoho člověka. Sám to také moc dobře znám …

E-mailový marketing lze ale dělat také jinak. Tuto metodu razíme my. Náklady jsou sice větší, ale sdělení je daleko úspěšnější. Funguje to tak, že poté, co za námi přijde klient s požadavkem na uspořádání e-mailové kampaně zanalyzujeme, kdo je cílovou skupinou našeho zákazníka. Dle toho pak zvolíme několik vhodných webových portálů, jejichž registrovaní uživatelé souhlasí s občasným zasíláním reklamních sdělení. Ty poté oslovíme a díky správně provedenému cílení má reklamní kampaň velký zásah a je úspěšná.

Jak se vyvíjí design firemních webů za poslední 2 roky?

Ohromně. Je to dobře, ale občas můžete narazit i na úskalí. Pokud se kreativita webdesignera neopírá o pevné zásady uživatelské použitelnosti, dostanete weby přespříliš kontrastní, možná také velmi kreativní, ale nikdo se na nich nebude dobře orientovat. Takový výsledek je k ničemu. Jelikož jsme kreativní agentura a tvoříme profesionální trendy vzhledy webových stránek a internetových obchodů, víme, že je třeba si na toto dát pozor a vždy tedy grafika také částečně vést, především v otázce rozmístění jednotlivých prvků na webu, tedy z hlediska jeho layoutu.

Co se všechno dá zjistit o návštěvníkovi firemního webu?

Cokoliv. 🙂 Ne, to už žertuji. Ale je toho dost. Můžete zjistit přesný čas jeho návštěvy na vašich webových stránkách, zda se jedná o návštěvu opakovanou či nikoliv. Pak z jaké země pochází, jaký používá browser, operační systém, rozlišení monitoru, na jaké přišel sousloví (klíčové slovo), v případě, že vás objevil ve vyhledávači či z jaké jiné internetové stránky se na váš web dostal. Také můžete měřit, co na webu dělá, na co kliká či zda něco zakoupil, respektive provedl konverzi. Za konverzi můžeme považovat např. odeslání poptávky služeb či zaregistrování se do newsletteru apod. To se již odvíjí od požadavků konkrétního klienta. Dá se toho samozřejmě zjistit daleko více, je ale vždy vhodné návštěvníky webu o měření různých ukazatelů informovat.

Jaké jsou novinky ve struktuře a designu e-shopu?

V poslední době si již čím dál více společností v našem oboru dovolí „riskovat“ aneb osvobodit e-shopy od jednotného layoutu – rozložení prvků na stránce. Musím říci, že se to mnohým podařilo a i my tuto strategii rádi razíme, je-li to v souladu s klientovým přáním. Takový obchod překvapí a vryje se zákazníkům hluboko do paměti. Dost rádi na něj také odkazují a debatují o něm. Profesionalita e-shopu promítnutá do odpovídajícího designu daného obchodu je tedy rozhodně základem, bez něhož by se žádný projekt neměl obejít.

Děkujeme za rozhovor.

Čtěte také

  1. Produktový koordinátor s AJ
    Okres Tábor
  2. Specialista/tka marketingu
    Říčany | 35000 - 40000 Kč za měsíc
  3. Obchodní ředitel, HPP, auto, benefity
    Brno | 70000 - 130000 Kč za měsíc
  4. Obchodní zástupce / Sales Representative - Morava (oftalmologie)
    50000 - 50500 Kč za měsíc
  5. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!