Z průzkumu společnosti Effectix.com vyplývají dvě nejčastější chyby firem při tvorbě webů. Zákazníci upřednostňují vzhled nad funkčností webů a při realizaci nemyslí na následný provoz webové stránky. Obecně se však dá říci, že klienti mají větší povědomí o tom, co si kupují a více se ptají, co za své peníze konkrétně získají. Stále jsou však citelné rozdíly mezi Prahou a regiony. V Praze firmy investují větší částky do komplexnějších řešení. Naopak v regionech zákazníci poptávají konkrétní produkty s menší cenou a jsou opatrnější. Proto společnost Effectix.com začala vzdělávat potenciální zákazníky v krajích a realizuje pravidelné semináře o tvorbě webu a úpravách stránek pro vyhledávače (SEO) v regionech po celé ČR. Po sérii přednášek v Praze a v Plzni se v lednu 2012 opět uskuteční semináře v Olomouci a v Bratislavě s názvem „Jak efektivně využít webových stránek k získání nových zákazníků“.
Jaký je výhled v oblasti tvorby webu a SEO optimalizace pro rok 2012?
„V příštím roce očekávám větší orientaci na jasný výkon. Tedy, zákazníci budou více poptávat produkty s jasně měřitelným výkonem. A to napříč všemi produkty. Například v SEO očekáváme více poptávku po produktech s jasnou garancí, u PPC větší poptávku po produktech, které nejsou definovány počtem kliků, ale skutečným přínosem, u banneru větší poptávku po bannerech s platbou za klik a další,“ říká David Bauckmann, výkonný ředitel společnosti Effectix.com.
Jak na nejčastější chyby zákazníků při tvorbě webů a SEO optimalizaci?
1. Funkčnosti a přehlednosti webu má být věnována stejná pozornost, jako grafickému designu – upřednostněním vzhledu před funkčností se klient dočká zklamání, protože výsledný web sice vypadá hezky, ale není vhodně funkčně navržený a neplní tedy účel, proč by měl existovat, tedy přivést návštěvníka na web.
2. Při realizaci nového webu by měli klienti myslet i na následný provoz – často do Effectix.com přicházejí zákazníci se svým novým webem, aby zjistili, že pro dobrou optimalizaci pro vyhledávače se část webu musí předělat nebo upravit. Tím se však výrazně zvýší náklady klienta.
Jak udržet vedoucí postavení v oblasti tvorby webů a SEO optimalizace?
Společnost Effectix.com každý rok investuje několik miliónu korun do interních systémů a produktů, které přinášejí klientům jasný efekt a možnost účinně měřit efektivitu kampaní. Nejviditelnějším produktem je desktopová aplikace Effectix Analyzer, díky které může klient kdykoli vidět data o svém webu (návštěvnost, konverze, pozice ve vyhledávačích a další) jednoduše online na ploše svého počítače.
Dalším nástrojem, který Effectix.com vyvinul pro interní potřebu je robustní CRM systém, který umožňuje paralelně pracovat na několika stovkách zakázek najednou a zároveň poskytuje důležitá statistická data z oblasti vývoje internetového marketingu.
– red –