Internetové obchody během října začaly s vánočními kampaněmi, největší špička se očekává od poloviny listopadu. V newsletterech rozesílaných nakupujícím e-shopy nejčastěji upozorňují na hračky, parfémy a elektroniku. Tržby internetových obchodů během vánoční sezóny představují až třetinu celkových tržeb e-shopů. Vyplývá z dat internetového srovnávače Heureka.cz
E-shopy začaly na tipy na vánoční dárky upozorňovat většinou v říjnu. „Vzhledem k tomu, že vánoční sezóna na internetu vrcholí od posledního týdne v listopadu do poloviny prosince, očekává se největší boom právě v uvedených třech týdnech,“ říká Kamil Demuth ze srovnávače Heureka.cz.
Celkem zajímavým je letošní trend, kdy e-shopy nabízejí ve vybraných týdnech dopravu zdarma. „Internetové obchody se snaží přesvědčit lidi k nákupu v předstihu a rozložit tak vánoční špičku do více týdnů,“ říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Příkladem může být například e-shop Mall.cz, který měl do 24. 10. zdarma dopravu hraček při nákupu nad 500 Kč. Podobnou akci má nyní také Kasa.cz.
Segment hraček je nyní v komunikaci internetových obchodů v popředí, byť zatím není ve vyloženě „vánočním“ stylu. „Je to logické, ve srovnání s ostatními měsíci jsou objednávky hraček před Vánoci až pětinásobné,“ shrnuje Kamil Demuth. Až čtyři krát více se před Vánoci kupují také parfémy.
Internetový srovnávač Heureka.cz připravil na vánoční sezónu na adrese darky.heureka.cz kvalitnějšího dárkového rádce, do kterého jsou dárky vybírány „ručně“ a pochopitelně je možné filtrovat je dle kategorií, ceny nebo obdarovaného. Pro nakupující s chytrými telefony s operačním systémem Android je připravena aplikace s vánoční koulí, která po zatřesení ukáže tip na vánoční dárek. Na Heurece najdou nakupující na jednom místě také skutečné slevy e-shopů, zlevněné produkty nebo slevové kupóny.
– red –