Knihy

Kniha „Intuitivní marketing” od Miloše Tomana

Na rozdíl od klasického a nákladného marketingu autor, sám aktivní a úspěšný podnikatel, formuluje novou cestu, založenou na využívání intuice a myšlenkové tvořivosti a v neposlední řadě i mravní integrity. Provádí čtenáře jednotlivými oblastmi podnikání od základních principů až po zvládání úspěchu. Za nejdůležitější podmínky účinného marketingu považuje víru v úspěch, důkladnou znalost zákazníka a především vytváření osobního a upřímného vztahu k němu. Účinnost a úspěšnost svého přístupu ukazuje na mnoha příkladech z praxe.

Menším podnikatelům se často může zdát, že uplatňování „plnohodnotného“ marketingu je vyhrazeno jen velkým firmám. Nechybí jim marketingové myšlení, znají nejnovější efektivní marketingové koncepce… Jediné, co postrádají, je dostatek finančních prostředků na to, aby mohli dělat ten „správný“ marketing. Právo na úspěch v době, kdy se marketing stal luxusní záležitostí, však samozřejmě mají i marketingoví manažeři v menších firmách – když pochopí, že k tomu nemusí hledat způsoby, jak „zlevnit“ zásady vědeckého marketingu, nýbrž že musí hledat nové marketingové cesty, které nebudou tak nákladné.

Koncepce intuitivního marketingu, jak se v praxi ukazuje, by mohla být jednou z nich. Staví na obrovské přednosti malých podnikatelů – mají blízko k zákazníkům, takže mají i větší cit pro jejich přání a potřeby a dokáží na ně reagovat bez drahého marketingového aparátu – a dále na jednoduchých zásadách, které jsou obsaženy již v základech naší kultury. Může to znít až překvapivě jednoduše: jistě, malý podnikatel nemusí provozovat nákladný marketing – stačí naladit se na vlnu pomoci zákazníkovi…

Jak rozvíjet tuto intuici, tuto schopnost vcítit se do zájmů a potřeb zákazníka, a jak si osvojit praktické zásady intuitivního marketingu, se snaží ukázat kniha Intuitivní marketing Miloše Tomana, autora, jenž se právě těmito zásadami ve vlastní podnikatelské praxi řídí již déle než deset let.

Z obsahu knihy:

  1. Věřte v úspěch
    (a ten se zákonitě dostaví…)
  2. Pomáhejte bližnímu
    (a ostatní přijde samo…)
  3. Kdo je váš zákazník
    (a co o něm máte vědět…)
  4. Buďte u nás jako doma
    (nebo se můžete cítit ještě lépe…)
  5. Co je na prvním místě
    (neklaďte na první místo zisk…)
  6. Počítejte do deseti
    (spor se zákazníkem nikdo nevyhrál…)
  7. Chůva a bezplatný poradce
    (vděčnost ještě nevymřela…)
  8. Buďte fanatikem znalostí o svém podnikání
    (lidé dají na odborníky…)
  9. Není reklama jako reklama
    (nikomu nic nevnucujte…)
  10. Buďte naladěni pozitivně
    (očekáváte přece od zákazníka slovo ano…)
  11. Pracujte na svých nedostatcích
    (lež váží více než skála…)
  12. Vše špatné je k něčemu dobré
    (když vám teče do bot, přemýšlejte, jak jí využít…)
  13. Ptejte se mysli
    (nemeditují jenom Indové…)
  14. Překvapujte zákazníka
    (každý má rád příjemné zpestření života…)
  15. Samotářům nikdo nepomůže
    (v době míru hledejte spojence pro dobu bojů…)
  16. Chlubte se svými zákazníky
    (vaši zákazníci si vás nevybrali jen tak náhodou…)
  17. Konkurence bez konkurence
    (mnoho půdy je ještě neobsazeno…)
  18. Vaše konkurence je skvělá
    (a vy se od ní učíte…)
  19. Špatný zákazník
    (když se potenciálnímu zákazníkovi daří nejhůře, je to ta pravá chvíle k jeho získání…)
  20. Pýcha předchází pád
    (i bohatí musí sloužit…)
  21. Mějte dobré nápady
    (a peníze si vás najdou…)
  22. Dávejte, abyste dostali
    (jak bohatí bohatnou…)

Ing. Miloš Toman se zabývá teorií a poradenstvím v oblasti marketingu a managementu se zaměřením na komunikaci, motivaci a etiku. Provozuje internetový magazín Manažer & úspěch (www.promanazery.cz), věnovaný novým trendům v řízení a podnikání, jež souvisejí s jeho vlastním pojetím a jeho vlastními zásadami „otevřené firmy“. Publikuje v tisku a v odborných časopisech. Přednáší v kursech věnovaných marketingu a komunikaci. Více než deset let podniká v oblasti služeb.

Kniha vyšla v nakladatelství MANAGEMENT PRESS.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.

brož., 145 x 205 mm, 140 str.,
doporučená cena 190 Kč, ISBN 80-7261-081-3

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!