Vývoj návštěvnosti
Podle výzkumu NetMonitor navštívilo stránky zapojené do projektu NetMonitor v červenci celkem 5.681.647 reálných uživatelů z ČR (10+), o 0,9 % méně než v předchozím měsíci. Online čtenáři si zobrazili 6,51 mld. stránek, o 4,8 % méně než v červnu. Průměrně si každý návštěvník internetu zobrazil 1.146 stran.
Průměrný uživatel věnoval online 24 hodin a 11 minut, o 1 hodinu a 42 minut méně než předchozí měsíc. V meziročním srovnání strávil uživatel na internetu v průměru o 42 minutu a 9 sekund méně než v červenci 2010.
Online TOP
V červenci vypadala situace na TOP pozicích následovně:
Celkový trh vykázal meziměsíční 0,9% pokles a 11,95 % růst ve srovnání s červencem 2010. U většiny médií z TOP 20 došlo k mírnému poklesu návštěvnosti, jen u pěti médií z TOP 20 návštěvnost stoupla. Návštěvnost nejvíce stoupla serverům sport.cz (+ 13,42 %), pocasi.cz (+ 9,33 %) a csfd.cz (+ 7,17 %).
Do TOP 20 se v měsíci červenci zařadily stejné servery jako v předchozím měsíci. Z TOPky vypadl server spoluzaci.cz a místo něj se na 20. místo tabulky zařadil blesk.cz. Na prvních místech zůstávají silní hráči na trhu – seznam.cz, novinky.cz a idnes.cz. Portál centrum.cz klesl na páté místo a na čtvrté místo za silnou trojku se zařadily mapy.cz, které ve srovnání s minulým měsícem poskočily o dvě místa. Z pátého na šesté místo tabulky spadl server super.cz.
Pozice v žebříčku si vyměnily servery zbozi.cz a prozeny.cz na 10. a 11. místě. V žebříčku směrem nahoru o dvě místa poskočil server počasí.cz a o jedno místo postoupily servery heureka.cz a csfd.cz. K poklesu o tři místa došlo u serveru nova.cz. Pořadí ostatních serverů ve srovnání s minulým měsícem zůstává nezměněno.
Pozn.:
V datech ARBOinteractive nejsou zahrnuty statistiky zastupovaného serveru Facebook.com. Na Facebook bylo v červenci registrováno 3.333.020 uživatelů z ČR (Zdroj: Fejsbucek.cz, červenec 2011). Tito uživatelé si na Facebooku zobrazili 3,6 miliard stránek a průměrně strávili na stránkách 20 minut. (Zdroj: Google Ad Planner, červenec 2011)
Skokani měsíce
Z tabulky „skokanů měsíce“ můžeme vysledovat následující trendy: V tabulce TOP skokanů měsíce července dominovaly cestovatelské servery, servery o počasí a seznamky.
Největším skokanem července je internetová seznamka jiskreni.cz, které měsíční návštěvnost stoupla o 131 %. Jiné servery se nad hranici 100% nárůstu návštěvnosti v červenci nedostaly. O více než 50 % stoupla návštěvnost cestovatelskému webu tripzone.cz (+ 70 %) a filmovému serveru filmex.info (+ 56 %).
Z cestovatelských webů se v tabulce TOP skokanů umístily kromě tripzone.cz také servery ceskevylety.cz (+ 44 %), turistika.cz (+ 42 %), turistik.cz (+38 %), rekreacni-strediska.cz (+ 38 %), dokempu.cz (+ 31 %) a dopenzionu.cz (+ 28 %).
Ze serverů o počasí v červenci uspěly meteocentrum.cz (+31 %), in-počasí.cz (+ 28 %) a e-pocasi.cz (26 %).
V TOP 20 se umístila také seznamka seznamit.cz (+ 38%) a zábavní servery fajnradio.cz (+ 48%), jenproholky.cz (+ 44%) a prima-love.cz (+ 25 %). Domácí kutilové navštěvovali více web ireceptar.cz (+ 25 %) a milovníci slev a aukcí nakupovali na serveru bonus.cz (+ 36 %). V TOP tabulce skokanů bodovaly v červenci i servery fotbalových klubů bohemians.cz (+ 47 %) a sparta.cz (+ 43 %).
Reklamní online investice
V červenci zadavatelé za internetovou reklamu zaplatili 265,99 milionů Kč (v hrubých cenách). Na online médiích TOP hráčů (Seznam.cz, Centrum Holdings a MAFRA) skončilo 70,7 % těchto rozpočtů. Celkový objem investic meziměsíčně poklesl o 24,5 %, inzerenti za reklamu vydali o 86,4 miliónů méně než v červnu. V meziročním vyjádření (červenec 2010 vs. červenec 2011) došlo k poklesu o 4,7 %.
Podle produktové segmentace byly v červenci nejaktivnější následující sektory zadavatelů:
1) Z.100.3. Široký sortiment (8,52 %)
2) P.79.1.1. Last Minute, First Minute zájezdy(8,34 %)
3) Z.100.1. Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin (6,04 %)
4) E.27.5. Spotřebiče převážně pro domácnost (4,50 %)
5) M.64.1.2.4. Úvěry, obchodní úvěry (3,38 %)
V minulém měsíci táhly internetovou reklamu nejvíce produktové kategorie: Široký sortiment; Last Minute, First Minute zájezdy; Dražby, aukce.
Zdroj: AdMonitoring-SPIR-MEDIARESEARCH, 07/2011