V srpnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 272 milionu korun v ceníkových cenách. Meziměsíčně došlo k poklesu o necelých 6 milionů korun. Největším zadavatelem v měsíci srpnu byl Lidl Česká republika, který nakoupil internetovou reklamu v hodnotě 15,1 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.
Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v srpnu 2011 do online reklamy investovalo v ceníkových cenách celkem 272 milionu korun. Meziměsíčně se jedná o pokles o 2,16 %.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil Lidl Česká Republika, který nakoupil internetový reklamní prostor v hodnotě 15,1 milionu korun. Internetovou reklamu v ceníkové hodnotě přes deset milionů zakoupil také Internet Mall (12,7 mil. Kč) a Invia.cz (10,8 mil. Kč).
Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 230 milionů korun v ceníkových cenách. Nárůst investic o více než deset procent zaznamenaly skupiny Economia, Sanoma Media Praha a Centrum Holdings.
AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.
Tabulka 1: Top 10 skupin médií – meziměsíční srovnání
*)Vzhledem k technickým problémům subjektu Ringier Axel Springer nejsou červencová data tohoto subjektu úplná.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 07-08/2011