Služby

GfK Group zaznamenala za první pololetí kvalitní výsledek

GfK Group dokázala udržet příznivý růstový trend, kterého dosáhla již v prvním čtvrtletí roku 2011.

Ve druhém čtvrtletí zaznamenala GfK významný nárůst výnosů a zisku ve srovnání s prvním čtvrtletím tohoto roku a stejného období roku předchozího. Kromě toho se podařilo výrazně snížit hodnotu čistého dluhu. Vzhledem ke stále dobré úrovni sjednaných zakázek a dosavadnímu obchodnímu trendu potvrzuje GfK směr, kterým se vydala na počátku tohoto finančního roku, a to i navzdory aktuálně nejisté globální ekonomické situaci.

V prvních šesti měsících roku 2011 zvýšila GfK své výnosy o 8,3 % na 660,1 mil. EUR. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku vzrostl upravený provozní zisk GfK Group o 16,8 % na 83,9 mil. EUR. Totéž platí i pro marži, která z 11,8 % vzrostla na 12,7 % Tento pozitivní vývoj zaznamenaly segmenty Custom Research a Retail and Technology.

Profesor Dr. Klaus L. Wübbenhorst, generální ředitel GfK SE, vysvětluje: „Zažíváme období růstu a daří se nám udržovat pozitivní trend prvních tří měsíců roku 2011. Potvrzuje se tak naše předpověď z počátku tohoto finančního roku, že dosáhneme organického růstu výnosů ve výši 5-6 % a marže na minimálně loňské úrovni.“

Ekonomický a finanční vývoj

V prvních šesti měsících tohoto roku vykázala GfK výnosy ve výši 660,1 mil. EUR. To představuje celkový růst výnosů ve výši 8,3 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Největší měrou se na něm podílel organický růst ve výši 8,0 procentního bodu.

UPRAVENÝ PROVOZNÍ ZISK rostl ještě výrazněji než výnosy. V první polovině roku 2011 dosáhl upravený provozní zisk hodnoty až 83,9 mil. EUR, což představuje 16,8% nárůst ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. V organických číslech se růst zvýšil o celých 18 %.

MARŽE GfK Group se ve srovnání s odpovídajícím období loňského roku zvýšila z 11,8 % na 12,7 %.

PROVOZNÍ ZISK se vzrostl o 31,2 %, a to z hodnoty 56,1 mil. EUR na 73,6 mil. EUR.

EBIT činil 76,2 mil. EUR. Jeho hodnota meziročně vzrostla z loňských 57,5 mil. EUR o příjemných 32,4%.

ČISTÝ DLUH dosáhl výše 431,1 mil. EUR. Oproti 30. červnu 2010 se tak snížil o 63,1 mil. EUR.

Trendy v rámci segmentů

CUSTOM RESEARCH: V první polovině roku 2011 zaznamenal segment Custom Research příjemný vzestup výnosů. Výnosy meziročně vzrostly o 8,5 % na hodnotu 399,4 mil. EUR. Organický růst činil 7,9 % a akvizice se podílely na dalších 1,9 procentního bodu. Měnové vlivy však měly mírně negativní dopady v hodnotě -1,2 %.

Na růstu se podílely zejména regiony západní Evropa, Blízký východ, Afrika a Německo, a dále také střední a východní Evropa. Pozitivní trend v oblasti výnosů celkově posílilo úspěšné obchodování s automobilovým průmyslem a dalšími sektory, jako jsou telekomunikace a rychloobrátkové zboží (FMCG). V Nizozemí byla na dobu pěti let uzavřena smlouva se společností Google o používání nástroje GfK Media Efficiency Panel. V Severní Americe však výnosy negativně ovlivnil slabší příjem zakázek z počátku roku.

Dobré využití kapacit mělo pozitivní vliv na zisky, které v první polovině roku 2011 poskočily o 23,9 % na 24,2 mil. EUR. To odpovídá organickému růstu ve výši 27,5 %. Na druhou stranu akvizice a měnové vlivy snížily příjmy o 1,3, respektive 2,2 procentního bodu. Marže se oproti loňské hodnotě 5,3 % zvýšila na 6,1 %.

RETAIL AND TECHNOLOGY: Ve srovnání s první polovinou roku 2010 zaznamenal segment Retail and Technology velice příjemný nárůst o 11,6 % na hodnotu 192,9 mil. EUR. Vzhledem ke své hodnotě 11,2 procentního bodu šlo z větší části o organický růst. Měnové vlivy v hodnotě 0,3 procentního bodu a akvizice za 0,1 procentního bodu neměly větší význam. Tento segment proto dosáhl nejlepšího prodejního výsledku v rámci skupiny GfK.

Růst výnosů zaznamenaly všechny regiony. V Německu tyto výsledky pozitivně ovlivnilo především rozšíření několika mezinárodních smluv. Ty byly uzavřeny v Německu a předány dále v rámci systému GfK. V Číně skupina těžila zejména z rostoucích investic do průzkumů trhu ze strany čínských firem. Další výnosy také přineslo lepší pokrytí regionu. V Japonsku nedošlo navzdory březnové přírodní katastrofě k výraznějšímu poklesu.

Segment také zaznamenal významný růst zisků. Z loňské hodnoty 47,4 mil. EUR se zvýšily na 56,3 mil. EUR, což se rovná 19,0% nárůstu. Podobně jako v případě výnosů šlo vzhledem k jeho výši 18,5 procentního bodu z větší části o organický růst.

Marže činila 29,2 %, čímž opět překonala vysokou hranici 27,4 %, které dosáhla v prvních šesti měsících roku 2010.

MEDIA: Výnosy sice v prvním čtvrtletí tohoto roku mírně klesly v rámci organických čísel, ve druhém čtvrtletí již ale došlo k organickému růstu 3,0 %. Celkově si v první polovině roku 2011 segment Media mírně polepšil, a to o 1,0 procentního bodu v organických číslech. Negativní měnový vliv odpovídající 2,2 procentního bodu však vedl k celkovému marginálnímu poklesu výnosů o 1,2 % na hodnotu 65,3 mil. EUR.

Výnosy se zvýšily ve střední a východní Evropě. Ve druhém čtvrtletí uzavřela společnost další novou smlouvu týkající se měření poslechovosti rádií v Rumunsku.

Výnosy meziročně klesly o 0,9 mil. EUR na 6,9 mil. EUR. Marže v tomto sektoru činila 10,6 % (loňský rok: 11,8 %).

„Budoucnost ve vlastních rukách“ – nová firemní strategie zaměřená na požadavky klientů v globálním a digitálním světě.

V rámci strategie „Budoucnost ve vlastních rukách“ (Own the Future) projde GfK od 1. ledna 2012 zásadní změnou, jejímž cílem je zajistit společnosti i jejím klientům úspěšnou budoucnost.

Součástí této strategie budou investice do celosvětově jednotných produktů a řešení hlavních problémů zákazníků. Ve státech a regionech s významným tržním profilem a dobrými růstovými vyhlídkami posílí GfK svou přítomnost. Prostřednictvím rozsáhlé inovační kampaně nabídne GfK svým klientům přesvědčivé produkty a služby pro stále rostoucí digitální svět.

Veškeré naše znalosti a důmysl využijeme k dosažení jednoho cíle – porozumět zákazníkům lépe než jakákoli jiná společnost pro výzkum trhu. V tomto úsilí se budeme opírat o dva nové segmenty s jasně definovanými doplňkovými činnostmi. Prvním z těchto segmentů jsou Consumer Choices (Spotřebitelské volby). Tento segment se zaměří na velikost trhu a trendy ve všech hlavních a neustále konvergujících digitálních prodejích, informačních kanálech a médiích. Druhým segmentem jsou Consumer Experiences (Spotřebitelské zkušenosti), který se soustředí na vnímání, postoje a zkušenosti spotřebitelů. V kontextu této nové firemní strategie „Budoucnost ve vlastních rukách“ představilo vedení společnosti také dlouhodobé finanční cíle. Do roku 2015 chce GfK dosáhnout výnosů ve výši asi 2 mld. EUR s 16% ziskem a docílit organického růstu na takové úrovni, která výrazně překoná průměr ve svém sektoru.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!