Je evidentní, že v dnešní době se bez oddělení Public Relation velká společnost neobejde. Ale i ve středních a menších firmách může být užitečná pozice vztahu s novináři a s veřejností. Právě kniha z vydavatelství Computer Press „Efektivní Public Relation a media relation“ pomůže společnostem k lepší komunikaci s novináři i zákazníky.
Autor knihy Pavel Pospíšil se úkolu seznámit čtenáře s problematikou Public Relation a media relation zhostil velmi dobře. Kniha nabízí vhodný návod – kuchařku pro marketingové nebo komunikační manažery.
Kniha dá malým firmám i firmičkám recept, jak v několika krocích s budováním publicity snadno a bez velkých nákladů začít. Zároveň bude užitečná pro střední a velké společnosti i pro obří korporace: těm poskytne tipy a rady, jak svoji komunikaci udělat účinnější. Určitě poslouží i studentům a všem začátečníkům jako prvotní úvod do problematiky public relations a media relations.
Autor knihy vysvětluje v jedenácti kapitolách základy PR, komunikace s novináři a s veřejností, ale i seznámí čtenáře s různými triky, které je dobré pro tento obor znát.
Úvodní kapitola Chcete mít pozitivní publicitu? se týká marketingu a public relation. Jak se dělí nadlinkové a podlinkové aktivity. Typickou podlinkovou aktivitou je právě public relation – vztahy s veřejností.
Kdo je tedy veřejnost:
Zákazníci, zákazníci konkurence, investoři a konkurenční firmy, současní a budoucí zaměstnanci, zájmové a vlivové skupiny, státní správa a samospráva.
Cest, jak dosáhnut publicity, je několik:
Tiskové zprávy, běžné propagační materiály, novinářské kity, internet, informační e-maily a buletiny, tiskové konference, recepce pro novináře, kulaté stoly, přednášky a semináře, rozhovory.
V další kapitolách Jak se dostat do novin a Jak psát tiskové zprávy, které noviny otisknou, jsou popsány postupy přípravy tiskové zprávy, obsah, grafický vzhled a další podrobnosti, které by neměl pracovník PR opomenout.
Kapitola Jak spolehlivě rozesílat tiskové zprávy se věnuje technikám distribuce TZ, formátům, ideálním dnům rozesílání a dalším alternativním kanálům.
Které novináře oslovit a jak na ně získat kontakt popisuje část následující.
Doporučuje, jaká média si vybrat pro komunikaci, kolik lidí se dá zprávou ovlivnit.
Jak dělat PR na internetu vysvětluje nejdůležitější předpoklady, jak komunikovat s novináři pomocí webovských stránek.
V kapitole Jak pořádat tiskovou konferenci jsou vysvětleny důvody proč TK pořádat, jak plánovat a oznamovat, jaký termín a místo konání je nejvhodnější.
Závěr knihy se věnuje tématu, zda dělat PR ve firmě nebo v agentuře. Kolik zaměstnanců by se mělo zabývat PR, dělba práce mezi firmou a agenturou, jak se pozná dobrá agentura od špatné.
Autor Pavel Pospíšil dokazuje, že má dlouholeté zkušenosti jako novinář. Jako šéfredaktor ekonomického měsíčníku ebiz publikoval řadu článků a managementu a podnikání. V současné době řídí ve firmě Computer Press divizi médií, která vydává řadu významných tištěných i elektronických časopisů.
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
172 stran černobílých, kód knihy: KE0111
doporučená cena 190Kč
ISBN: 80-7226-823-6, EAN: 978-80-7226-823-8