V našem seriálu vám představujeme, jakým způsobem dělají marketing nově vzniklé internetové projekty. Přečtěte si další rozhovor tentokrát s Mirkou Novotnou o její internetové seznamce a inspirujte se.
O čem projekt Láskomat je?
Projekt je o moderním, snadném a rychlém způsobu seznamování. Její jediný cíl je seznamovat a z toho důvodu je zcela v tomto ohledu přímočará. Snažili jsme se dát uživatelům to, co chtějí – jednoduchou, přehlednou a hezkou seznamku zdarma. Tento projekt je určen především pro lidi od 20 do 35 let, kteří hledají vážný vztah, přátelství, flirt/sex a s jakoukoliv sexuální orientací. Na Laskomatu najdete originální a tvůrčí magazín, což není úplně častý jev na jiných seznamkách. Tento projekt budeme postupně rozšiřovat o věci, které v ČR na žádné seznamce nenajdete.
Jaké benefity seznamka přináší?
Naše připravované premium výhody seznamky Laskomat.cz nemají za cíl uživatele poškozovat (poškozovat jejich zájem seznámit se), ale naopak mu reálně pomáhat v seznámení. Velmi jsme nad nimi přemýšleli.
Výhody typu „Uživatel uvidí kolikrát se druhý přihlásil, s kolika ženami si píše nebo kolik odeslal zpráv“, pokládáme za jednostranně přínosné a to k seznamování a pozitivnímu dojmu ze seznamky jako takové rozhodně nevede.
Přichystali jsme naopak takové výhody, které budou lidi propojovat a nebudovat mezi nimi již dopředu podněcovat zbytečné rozdíly a nedorozumění. Naopak je budou nenásilně motivovat chtít komunikovat, protože právě o komunikaci seznamování je. Když vše půjde dobře, na vlastní oči to uvidíte, během prosince 2014.
Jaká byste charakterizoval značku vašeho projektu? Jaké má atributy? Jaká by to byla osobnost?
Osobnost Laskomat.cz je podle nás moderní, mladá, odvážná, hravá, progresivní, pozitivní a sofistikovaná žena.
Jak jste propagovali svůj projekt při spuštění?
Velice prospěšný se ukázal být Facebook. Bohužel nám reklamu povolili v délce cca jednoho měsíce a pak přišel nečekaně zákaz. Důvodem bylo, že nepatříme do seznamek, které mají jejich zvláštní povolení. Bohužel ani po několika měsících a vyměněných emailech se nám nepodařilo od Facebooku získat informace, co můžeme udělat pro to, abychom zmiňované povolení dostali. Vše je o to více podivnější, že seznamka není erotická a neobsahuje pornografii. Velmi si zakládáme, abychom měli pomyslně „čisté uživatelské profily“.
Dále jsme šli cestou proklikových reklam typu Google Adwords a Sklik, ale také i prostřednictvím reklamy na Youtube. Ty se ovšem neukázaly tolik efektivní jako reklama od Facebooku. V nějakém malém měřítku sem tam pokračujeme s PPC reklamami i nadále. Dokonce jsme chvíli spolupracovali s PR managerkou, jenže její efektivita práce nepřinesla ty výsledky, které by mohly být označeny jako přínosné. Stejně jako reklama v médiích tipu rádio.
Jak podporujete získávání návštěvníků v současnosti?
Nakonec jsme se zaměřili na budování svého obsahu prostřednictvím vlastního magazínu, který dosahuje neustálého progresu. Magazín budeme nadále rozvíjet a zlepšovat, protože v něm vidíme reálně velký potenciál. Dalším dobrým „pomocníkem“ je také rozesílání vlastního newsletteru.
Jaký cenový/byznys model máte na webu nastavený?
Náš plán je získávat prostředky z reklamy, což se také nyní děje a spuštěním premium výhod pro naše uživatele. Naprosto upřímně napíšu, že bych nejraději nezaváděla žádné premium služby. Lidé obecně tomu nejsou naklonění, co se seznamek týká. Byť se jedná o běžný standard. Pokud má člověk projekt v začátku, úspěch zpoplatněných služeb je navíc dost nejistý. Spousta seznamek dělá dle mého názoru tu chybu, že tyto zpoplatněné služby spouští velmi rychle po spuštění seznamky, která je poloprázdná a sem tam ještě obsahuje nějaké chybky. Uživatelé to vnímají a pochopitelně na to nereagují tak, jak by si majitel seznamky přál… Výsledkem je, že seznamka dříve či později zanikne.
Určitá část mé osobnosti je hodně lidská, a kdyby bylo jen na mě a já byla milionář, seznamka je celá zdarma a jen pomáhá. V realitě to je cesta do pekel, jelikož naprosto reálně benefit „zdarma“ už nyní nefunguje (myslím tím, není to tahák). Uživatelé pochopitelně nevidí ta kvanta práce, která za tím jsou a nevidí náklady, které člověk v počátku projektu musí vynaložit ze svého, a to se nebavíme o řádech týdnů, ale měsíců až let. Finance jsou alfou a omegou, takže pro nás je cesta zpoplatnění příležitost jít dál a rozvíjet se – seznamku, nikoliv si za to jít koupit např. kabelku od Diora.
Čím se odlišujete od konkurenčních projektů?
Jednoduchostí, moderností a kreativitou ať už, co se týká grafiky, ale i služeb, které chceme postupně přinášet. Samozřejmě se odlišujeme i vlastním magazínem, který má originální obsah. No a hlavně asi tím, že za tím projektem sedí dvě holky, které do toho dávají fakt hodně…. Obě to dělají srdcem, ale i rozumem. Jsem to já a má programátorka.
Jaké provádíte průzkumy spokojenosti uživatelů nebo nějakou formu marketingového výzkumu?
Těch zdrojů, jak zjistit spokojenost našich uživatelů je mnoho. Střídavě uplatňujeme všechny možné. Nicméně, které to jsou, nechci prozradit.