V našem seriálu vám představujeme, jakým způsobem dělají marketing nově vzniklé internetové projekty. Přečtěte si další rozhovor tentokrát s Adamem Šoukalem o internetovém tržišti nebankovního provozního financování a inspirujte se.
V čem spočívá vaše služba a jaké benefity přináší?
Vizí společnosti Investiční aukce s.r.o. (www.investaukce.cz) bylo vytvořit trh nebankovního provozního financování, místo kde se budou setkávat malé a střední podniky s investory a kde tyto firmy mají možnost si rychle a efektivně zajistit finanční prostředky na financování projektů a velkých zakázek. Zároveň je to místo, kde můžou lokální investoři investovat prostředky do bezpečného aktiva, která bylo dosud dostupné pouze bankám a faktoringovým společnostem.
90% našich klientů jsou mladé a rychle rostoucí firmy s obratem do 50 mil. Kč, které dodávají inovativní produkty a služby těm největším hráčům na trhu.
Jak jste propagovali svůj projekt při spuštění?
Od začátku investujeme do online reklamy. Nejvíce využíváme PPC kampaně. Ze začátku jsme se soustředili hodně na přímý prodej, teď už to děláme méně. Snažíme se lépe cílit předtím než zvedneme telefon.
Jak podporujete získávání návštěvníků v současnosti?
Investujeme do online marketingu a snažíme se ve spolupráci s Jihomoravským inovačním centrem o zajištění pozitivního PR. Začínáme se tak pomalu dostávat do podvědomí. V poslední době jsme také zaznamenali dílčí úspěch ve formě 2. místa v soutěži start-upů Global Enrepreneurship Week.
V letošním roce se nám podařilo vyřešit problém se škálovatelností produktu, takže větší marketingovou kampaň budeme chystat až na příští rok.
Jaký cenový/byznys model máte na webu nastavený?
Náš byznys model je nízko maržový, platforma je nastavená tak, aby služba nebyla pro klienty drahá a byla dobře dostupná co nejširšímu spektru klientů.
Čím se odlišujete od konkurenčních projektů?
Naší konkurencí jsou lokální bankovní faktoringové firmy. Oni jsou lokální dinosauři, mají to dobře „obšláplé“, financují velké firmy, ale nové trendy a technologie je příliš nezajímají. Factoring v jejich podání je administrativně velmi náročný, my chceme jít jinou cestou. Jsme výrazně flexibilnější, umíme financovat i moderní služby, které jsou mnohdy pro banky nefinancovatelné.
Jaké provádíte průzkumy spokojenosti uživatelů nebo nějakou formu marketingového výzkumu?
Všechny subjekty na naší platformě musí projít registrací, takže při té příležitost vyhodnocujeme, jak nám fungují marketingové kanály.