V našem seriálu vám představujeme, jakým způsobem dělají marketing nově vzniklé internetové projekty. Přečtěte si další rozhovor tentokrát s Danielem Novákem o jejich aplikaci pro ovládání mobilních telefonů nevidomými osobami – vítěz akce Vodafone Nápad roku a inspirujte se.
Jak byste čtenářům přiblížili BlindShell?
V blízké budoucnosti bude muset velká většina zrakově postižených uživatelů (primárně nevidomých) přejít na novou technologii v podobě dotykových telefonů. Ozvučené tlačítkové telefony, které používají jsou již prakticky nedostupné. Projekt BlindShell řeší právě tento problém. Zpřístupní pomocí velmi jednoduchých dotykových gest zrakově postiženým uživatelům dotykové telefony s Androidem.
Jak jste propagovali svůj projekt při spuštění?
Pro svůj projekt jsme si zejména vyhledali různé parnery z neziskového sektorou. Využili jsme také email marketing a svůj newsletter. No a v určité míře jsme aplikaci propagovali na sociálních sítích Twitteru, Facebooku, LinkedInu a Instagramu. Pokud by značka BlindShell byla osobností, určitě by působila jako dynamická, stabilní a vstřícná.
Jak podporujete získávání návštěvníků v současnosti?
Pokračujeme s propagací přes neziskové organizace v oblasti nevidomých a také spolupracujeme se specializovanými firmami, které se soustředí na prodej asistivních technologií.
Jakým způsobem u vás vypadá distribuce?
Naši aplikaci distrubujeme přes Google Play, přímo přes neziskové organizace a další partnery. V tuto chvíli hledáme také partery z řad mobilních operátorů a výrobců telefonů.
Čím se odlišujete od konkurenčních projektů?
Oproti konkurenci je naše aplikace 2 až 3-násobně levná. Zároveň je velmi jednoduchá a intuitivní.
Jaké provádíte průzkumy spokojenosti uživatelů nebo nějakou formu marketingového výzkumu?
Spoléháme se zejména na zpětnou vazbu od partnerů, diskuze na webu. Pomáhá nám také přímá zpětná vazba od uživatelů, kteří jsou aktivní a píší nám.