Nástroj Google Tag Manager, umožňující spravovat měřící systémy, se v online marketingu stává naprostou samozřejmostí. Ulehčuje práci programátorům a šetří čas a peníze klientům.
V H1.cz byl k dnešnímu dni GTM implementován u více než 100 klientů. Což znamená více než 150 webových stránek, které GTM využívají.
Výhoda Google Tag Manageru spočívá v tom, že se na web umístí pouze jedna sada kódů a zbytek měřicích skriptů se již implementuje skrze GTM rozhraní. Programátory při nasazování kódů tedy potřebujete výrazně méně a někdy se bez nich obejdete úplně. Bez odborníků se ale implementace úplně neobejde. Je nutné s GTM zacházet opatrně a jeho správu svěřit lidem, kteří mají s nasazováním kódů do webu alespoň minimální zkušenosti.
Klienti pak díky nástroji získávají přehled o tom, co se na webu skutečně měří a jaká data dávají jednotlivým marketingovým nástrojům.
Google Tag Manager byl veřejně spuštěn v říjnu 2012 a od loňského léta zaznamenal masový růst. Web Analytics Strategist H1.cz Roman Appeltauer očekává, že se v letošním roce stane standardním nástrojem online marketingu, stejně jako je tomu ve světě.
V průběhu roku 2014 se dá také očekávat masových přechod na Universal Analytics (nový systém Google Analytics). I proto se v H1.cz využívá GTM jako výhradní způsob pro nasazování analytiky a skriptů na weby klientů. Díky GTM budou klienti přecházet na Universal Analytics bezbolestně a velice rychle.