Krásné počasí láká ven a čísla o nákaze koronavirem budí optimismus. Chuť zahodit roušky a vyjet na kole s partou kamarádů na vyjížďku je čím dál silnější. Český výrobce špičkových silničních kol Festka se rozhodl přispět svým dílem do debaty o rozvolňování opatření a osobní odpovědnosti jednotlivce.
Se svými spolupracovníky v oblasti filmu a fotografie a nadšenými cyklisty natočili krátké video, kterým chce firma apelovat na cyklisty, aby nadále dodržovali bezpečnostní opatření, jezdili sami a neshlukovali se na populárních místech.
„Bylo mi trochu líto, že lidé neberou varování o sociálních rozestupech vážně a potkával jsem skupinky cyklistů, běžců, lidí v parcích. Rozhodl jsem se oslovit své kamarády cyklisty a společně jsme natočili video, které má upozornit na dodržování rozestupů, abychom už brzy mohli jezdit zase všichni společně,” říká Michael Moureček, spoluzakladatel Festky a bývalý profesionální cyklista, o dodává: „Jako milovníci cyklistiky jsme cítili, jak nás pěkné počasí a rostoucí naděje táhne ven. Ale víme, co všechno je v sázce, a tak jsme si řekli, že vyzveme naši komunitu ke zdrženlivosti a zodpovědnosti.”
Video vytvořil vášnivý cyklista a režisér Jan Krofta, který společně s kameramanem Jiřím Švorcem a Michaelem Mourečkem v roli osamělého jezdce maximálně využili unikátních možností, které současná situace skýtá. Ve videu se objevují unikátní záběry z liduprázdných lokalit, jež se za normálních okolností hemží stovkami či tisíci obyvatel a návštěvníků Prahy. Vizuální i významový dopad těchto záběrů je velmi silný.