Vyplývá to ze studie Event Marketing Monitor 2015, která je ojedinělou studií na českém trhu, vzniklé na základě spolupráce výzkumné agentury IPSOS a Event&Promotion.
Studie již druhý rok mapuje event marketing ve firmách, postoje k eventům a jejich způsob využívání ve firmách. Pod pojmem event marketing si firmy představují akce jak pro spotřebitele, dodavatele tak i zaměstnance. Využívá ho zhruba 7 firem z 10 oslovených a třetina z těch, které ho nevyužívají, to do budoucna plánují. Také investice do event marketingu plánují firmy mírně navyšovat. Cílem eventu je nejčastěji krátkodobé zvýšení prodeje, posílení image a vztahů se zákazníky.
„Ukázalo se, že čeští marketéři se o eventech rozhodují spíše pocitově, méně jich vychází z dat o chování zákazníků“ uvádí Michal Straka, Product & Business Development Director, IPSOS. Také zpětnou vazbu od účastníků sledují firmy málokdy systematicky a dají spíše na osobní neformální rozhovory
Budoucnost event marketingu vidí firmy v zážitkových akcích, které jsou i v současnosti nejvyužívanější, živých PR aktivitách a školeních. „Potenciál mají určitě hybridní eventy, firmy ale zatím neví jak na ně, protože je moc neznají“, doplňuje Michal Straka. Studie může mimo jiné sloužit jako inspirace pro konání eventů a jako zdroj pozitivních i negativních zkušeností, z nichž se lze poučit.
V rámci studie je dotázáno vždy více než 300 větších firem, doposud byly realizovány 2 vlny. Na podzim 2016 je plánována další vlna.