Reklama na telefonních budkách umožní zachovat automaty i v obcích, kde je lidé využívají jen zřídka. Díky umístění reklamních poutačů může Telefónica udržovat v provozu několik set automatů. Ročně z telefonních automatů proběhne více než 200 000 hovorů na tísňové linky.
Několik set veřejných telefonních automatů (VTA) po celé České republice se udržuje jen díky tomu, že je na nich umístěna reklama. Reklamní plocha je součástí 10 000 telefonních kabin, v nichž jsou umístěny telefonní automaty. V současné době je v provozu na 14 000 telefonních automatů.
Výhodou reklamy na telefonních kabinách je její umístění v životní velikosti na úrovni očí, která je nepřehlédnutelná. Další předností je fakt, že se telefonní automaty nachází téměř všude, hlavně tam, kde jiní nejsou – historická centra, chráněné oblasti, malá města, pěší zóny a sídliště.
Za rok 2012 bylo uskutečněno z veřejných telefonních automatů přes 6,5 milionů hovorů. Celkem lidé vhodili do telefonních automatů více než 10 milionů kusů mincí včetně euro mincí o celkové váze přibližně 50 tun. Průměrná délka hovorů trvá něco málo přes jeden a půl minuty.
Nejvytíženější automaty jsou v turisticky exponovaných oblastech a na nádražích a v centrech velkých měst, z těch se volá i dvacetkrát denně. Mezi taková místa patří v Praze letiště Václava Havla, Hlavní nádraží a Václavské náměstí stejně tak jako Hlavní nádraží v Brně. Obecně jsou nejméně využívané telefonní automaty v malých nebo okrajových obcích s malým počtem a pohybem obyvatel. Reklamní prostor na síti VTA prodává přímo společnost Telefónica Czech Republic.
-red-