Direct pojišťovna po dvou letech mění koncept svých reklamních spotů i celé kampaně. Po nápadnících z nepovedeného rande přichází s konceptem, který nazývá Snapsurance – tedy pojištění lusknutím prstu.
Lusknutí prstů je hlavní poznávací znak všech spotů i klíčových vizuálů kampaně. „Chtěli jsme jasný, zapamatovatelný prvek, který vystihne, proč jsme vůbec jako pojišťovna na světě. Víme, že lidé nad pojištěním nechtějí přemýšlet, jen potřebují, aby šlo všechno rychle a hladce. Ať už jde o sjednání nebo řešení nehody. Zkrátka, že je všechno jako lusknutím prstu,“ popisuje šéf Direct pojišťovny Michal Řezníček.
Nové spoty mají jednoduchou linku. „Hlavní hrdince se dějí věcí, které každý z nás zná – ať jsou to chvíle, kdy potřebujeme rychle pojistit před odjezdem na dovolenou, nebo když už na té dovolené jsme a rozbolí nás zuby. Snažíme se ukázat, že ať se děje cokoliv, my jsme tu, umíme pomáhat a situace řešit lusknutím prstu,“ doplňuje Nela Maťašeje, která v Directu vede tým marketingové komunikace.
Změna konceptu po dvou letech
Pro nový koncept se Direct rozhodl po dvou letech. „Důvody byly dva. Koncept rande byl zábavný, ale pro některé diváky příliš složitý k pochopení. Snapsurance, neboli luskání je cesta, jak ještě víc komunikovat naše hodnoty a PROČ. Existujeme, abychom lidem usnadňovali život a pomáhali řešit jejich starosti,“ dodává Maťašeje.
Direct se snažil do kampaně propsat svůj brand nejen obsahově, ale také vizuálně. „Inspirovali jsme se filmy Wese Andersona, pro kterého jsou typické tlumené pastelové barvy a retro stylizace. Hodně jsme používali naši zelenou a její odstíny, ale spíše podprahově,“ popisuje Maťašeje. Klíčové vizuály vytvořil fotograf Pavel Hejný, který pracoval například na kampani České spořitelny, Staropramenu nebo Sezamo.
Symbol jednoduchosti a rychlosti
Na konceptu Snapsurance spolupracoval Direct s agenturou B&T. „Při seznamování se značkou Direct nás nadchlo nadšení, s jakým se všichni v Directu snaží, aby kontakt s pojišťovnou nebyl opruz. Appka a většina produktů jsou designované tak, aby všechno bylo jednoduché a rychlé. Na lusknutí prstu. Díky tomu byla naše práce jednoduchá – najít symbol jednoduchosti a rychlosti. A to luskání rozhodně je,“ říká kreativní ředitel a zakladatel agentury B&T Jan Jelínek.
Od poloviny ledna lidé uvidí na stanicích skupiny Prima postupně dva spoty a sponzorský vzkaz, kampaň pojede také v onlinu, na Youtube a sociálních sítích. V dubnu pak luskání lidé uvidí i na tramvajích v Brně. „Koncept Snapsurance nám umožňuje větší variabilitu a propojení všech touchpointů, kde se s námi klienti setkávají,“ popisuje Lucie Hlubková, která má v Directu na starosti online marketing.