V dnešním digitálním světě najdeme velmi málo lidí, kteří by ještě neslyšeli o Instagramu. Popularita této obrázkové sociální sítě velkým tempem narůstá. Není se však co divit! Na Instagramu najdeme úžasné fotografie, talentované fotografy či lidí, kteří fotí amatérský, avšak neméně zajímavě. V následujícím článku tak přinášíme pár základních informací, které by vám o této aplikaci neměly uniknout!
Připravit, pozor, začínáme!
Základním předpokladem pro úspěšný začátek práce s Instagramem je stáhnutí si této aplikace na svůj chytrý telefon či tablet. Jakmile máme aplikaci staženou, stačí si jednoduše založit svůj účet. Pokud jste úspěšně zvládli tyto dva kroky, zřejmě si kladete otázku, co dál? „Je důležité si uvědomit, že Instagram je založený na fotografiích a videích, stěžejní je tedy vyhledávat ty uživatelé, kteří zveřejňují zajímavé fotografie. K tomu nám skvělé poslouží ikona lupy, přes kterou můžeme vyhledávat lidi, firmy nebo konkrétní hashtagy,“ radí Barbara Lakotová z PR agentury Rh+ marketing.
Jakmile u vyhledaného příspěvku zvolíte „+ sledovat“, Instagram vám většinou ještě doporučí další tři účty, které jsou podobné. Je to velmi snadná cesta, jak objevit něco dalšího zajímavého. Tento proces funguje i opačně, tudíž aby někdo sledoval váš účet, je důležité fotit a obohacovat svůj profil zajímavými příspěvky.
*TIP
Od října 2016 existuje i univerzální aplikace Instagramu pro Windows 10, co funguje jak na počítačích, tak na tabletech a mobilech. Tato aplikace přichází s funkcemi, jako je například Instagram Direct. Aplikace také podporuje živé dlaždice a příspěvky se díky tomu aktualizují přímo na domovské obrazovce. Avšak fotografie se na Instagram stále fotky vkládají pouze přes mobilní telefon či tablet.
Srdíčko = like
Srdíčko na Instagramu plní v podstatě stejnou funkci, jako facebookový „like.“ Nebojte se tedy takto označovat fotografie, které se vám líbí. Díky tomu se váš Instagram naučí, o jaké fotografie máte zájem, a bude vám podle toho nabízet další zajímavý obsah. A také to pro někoho, kdo od vás srdíčko obdrží, může být výzva, aby začal sledovat váš účet.
Důležité hashtagy!
Štítky neboli v nové sociální podobě hashtagy jsou velmi užitečné. Není nutné však v nich hledat něco záhadného, jsou to identické štítky jako ty, které se například přidávají ke článkům na web. Na Instagramu nám hashtagy umožní nalézt fotografie podobné těm, na které se právě díváme. „Instagram je tedy opravdu primárně postavený na hashtazích, tudíž je dobré je ke svým fotografiím přidávat. Avšak je důležité se vyvarovat chybě, kdy každé slovo v popisu fotky proměníme v hashtag!“ upozorňuje Lakotová. A jak tedy takový hashtag napsat? Hashtagy se píšou většinou malými písmeny, bez mezer a diakritiky, a pokud mají více slov, tak se spojí v jedno. Hashtag začínáte psát symbolem křížek – #. Jakkoliv však jsou hashtagy důležité, je nutné je používat střídmě. Instagram nám sice dovolí u příspěvku použít až 30 hashtagů, nicméně podle některých analýz bychom měli do příspěvku vložit maximálně osm hashtagů.
Pokud chcete zjistit, které hashtagy jsou na instagramu nejpoužívanější, můžete využít stránku: https://top-hashtags.com/instagram/. Zde najdete seznam používaných hashtagů, díky čemuž můžete ke svému příspěvku přiřadit ty nejpopulárnější a získat tak více „lajků“. Velmi užitečná může být také stránka http://www.tagsforlikes.com/ , na které najdete nabídku hashtagů, které byste „měli“ přidat ke své fotografií. Hashtagy jsou zde tříděné i podle tematických kategorií (např. jídlo, příroda, zvířata atp.).
Více profilů na Instagramu? Dnes už bez problému!
Nelze si nevšimnout, že Instagram jako marketingový nástroj v dnešní době využívá čím dál tím více firem. Často se stává, že je potřeba v takových situacích spravovat i více profilů najednou. To však už naštěstí dávno není problém. U správy instagramového profilů vám stačí jedny přihlašovací údaje, tzn. jeden e-mail a jedno heslo. „Pokud tedy potřebujete využívat víc profilů na Instagramu, není nutné se neustále odhlašovat a přihlašovat. Instagram nabízí možnost přepínat mezi profily a spravovat tak například váš soukromý účet a zároveň firemní“ vysvětluje Lakotová. A jak tedy další účet na Instagram přidat? Vše lze zařídit v nastavení, ale nově je zde také možnost „Add Account/Přidat účet“ přímo v menu, které se objeví po kliknutí na název účtu v záhlaví. Vždy se také ujistěte, na jakém účtu se zrovna nacházíte. To zjistíte tak, že ikonka, která je vpravo dole (otevírání záložky profilu) změní na profilový obrázek konkrétního profilu.
Tato funkce je tedy velmi často využívána a oblíbená, avšak má jeden malý zádrhel, a to možnost přidání maximálně 5 účtů. „Nicméně s neustálým rozvojem a rozšiřováním možností na Instagramu se možná brzy dočkáme rozšíření i této funkce,“ uzavírá Barbara Lakotová z agentury Rh+ marketing.