Společnost Pivovary Staropramen ve spolupráci s britskou značkou Carling, která stejně jako Staropramen patří do pivovarnické skupiny Molson Coors Brewing Company, nyní vstupuje do nového a rychle rostoucího segmentu ciderů. Čeští spotřebitelé tak nově ochutnají třešňový Carling Cherry Cider.
Cider je zkvašený jablečný mošt s obsahem alkoholu od 0,2 – 8 %, jehož obliba a s tím spojená spotřeba ve světě v posledních letech masivně narůstá. Cider celosvětově představuje nejrychleji rostoucí kategorii mezi všemi alkoholickými nápoji. Odhaduje se, že celosvětově bude jeho spotřeba do roku 2017 meziročně narůstat o 7 procent.V Evropě by měla mezi lety 2013 až 2017 narůst až o 30 %. Velkou měrou se na tom budou podílet jeho ovocné varianty. A právě tento stylový typ cideru se čtyřmi procenty alkoholu vyrobený z ručně sbíraných jablek a nejzralejších třešní společnost Pivovary Staropramen v nejbližších dnech nabídne i českým konzumentům.
„Cider je moderní a stylový nápoj, který je oblíbený u obou pohlaví pro svou vysokou pitelnost a nezaměnitelný chuťový profil. Vsadili jsme na jeho ochucenou variantu, která není v Česku doposud příliš rozšířena a která na plné čáře zvítězila u respondentů během jeho testování,“ říká Petra Chovancová, manažerka inovací společnosti Pivovary Staropramen, podle níž má novinka za cíl oslovit zejména aktivní muže a ženy z větších měst ve věku 18 až 35 let, kteří se rádi baví a traví čas se svými přáteli.
Značka Carling vznikla v roce 1840 a dnes se prodává po celém světě. Ve Velké Británii se jí již 30 let daří obhajovat pozici nejlépe prodávaného ležáku. V loňském roce Carling vstoupil i do segmentu ciderů, který je ve Velké Británii velmi oblíbeným nápojem.Už v roce svého uvedení Carling British Cider uspěl v prestižní soutěži International Brewing Awards v Burton- on- Trent, kde ve své kategorii získal zlatou medaili. Carling Cherry Cider je jeho ochucenou variantou.
Carling Cherry Cider se 4% obsahem alkoholu bude od května nabízen jak točený ve vybraných restauracích, tak v maloobchodní síti, kde bude prodáván v 0,3 l lahvích. Carling Cherry Cider se doporučuje pít na ledu, protože takto nejlépe osvěží a vynikne jeho jedinečná chuť. Uvedení nápoje Carling Cherry Cider na český trh bude provázet marketingová podpora zahrnující PR aktivity, ATL komunikaci i BTL podporu.