On-line

Mobilní obchodování se stává samozřejmostí

Vyplývá to z průzkumu, který v Česku provedla společnost IPSOS a PayPal. Podle získaných údajů vzroste objem elektronického obchodování v Česku z dnešních 45 625 miliard korun ročně na 58 475 miliard korun v roce 2015. Největší nárůst online prodejů lze přitom očekávat především v segmentu potraviny a nápojů, jejichž nakupování budou spotřebitelé stále častěji realizovat na internetu. Výrazně také naroste objem mobilních transakcí, ročně téměř o 45 %. V roce 2015 by měly, dosáhnou objemu 7 946 miliard korun.

Že právě objem mobilních transakcí výrazně roste, dokazuje i pětinásobné navýšení mobilních plateb provedených z účtů PayPal v loňském roce. Celkově jejich výše dosáhla 10 miliard dolarů. Takovýto dynamický růst transakcí z mobilních zařízení zažívá i Česká republika. Získaná data jednoznačně ukazují, že mobilní obchodování nepředstavuje vzdálenou budoucnost, ale naopak je již významnou součástí dnešního elektronického obchodu – jak globálně, tak v České republice.

pay pal zpusob platby

Přispívá k tomu především stále větší obliba tzv. „chytrých“ mobilních zařízení. Například smartphony momentálně vlastní 47 % českých uživatelů a díky nim tráví podstatně více času na internetu. Chytrá zařízení ale už dávno uživatelé nepoužívají pouze pro přístup k e-mailu a čtení textových zpráv, pro 8 % uživatelů smartphonů a 19 % majitelů tabletů jsou platformou pro realizování nákupů.

pc-mobil-tablet

Větší rozmach mobilního obchodování na druhé straně brzdí některé překážky. Mezi ty hlavní řadí čeští uživatelé především neoptimalizované a nepřehledné webové stránky pro mobilní zařízení. Jako důvod, proč nenakupují online, toto uvádí 12 % uživatelů smartphonů. Téměř třetina uživatelů (29 %) dodává, že v budoucnu chtějí nakupovat online za předpokladu, že prodejci optimalizují své stránky pro mobily. Uživatelé, kteří své smartphony a tablety nepoužívají k nákupům na webu, dále nejčastěji zmiňují následující důvody: Dávají přednost nakupování z přenosného počítače (63 %), vadí jim malá obrazovka (56 %), připojení k internetu je příliš pomalé (34 %) nebo mají obavy z nedostatečného zabezpečení transakcí (18 %). Zatímco námitky ohledně malých obrazovek a slabého internetového pokrytí jsou objektivní, bezpečnost do značné míry závisí na tom, nakolik sami uživatelé dodržují základní bezpečnostní pravidla. Zákazníci by měli dbát také na volbu spolehlivého platebního systému.

 

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!