Nejvyšší pravděpodobnost stát se zákazníky potenciálního nového mobilního operátora vykazují zejména současní zákazníci společností Telefónica Czech Republic a Vodafone, zatímco zákaznické portfolio T- Mobilu by v porovnání s aktuálním tržním podílem tohoto operátora zůstalo dotčené nejméně.
Vyplývá to z volně prodejné výzkumné studie, kterou provedla společnost IPSOS v druhé polovině února 2013 mezi českými spotřebiteli. Výzkum se zaměřil na celkový potenciál případného nového mobilního operátora, zdroje jeho teoretické zákaznické báze, stejně jako na motivátory eventuální změny značky operátora na zákaznické SIM kartě.
„Oblast rezidenční mobilní komunikace v České republice je už mnoho let označována za nasycenou; na druhou stranu neustále zaznívá volání po vstupu dalšího hráče, který by dokázal rozhýbat ‚stojaté vody‘ – a to jak ze strany odborníků, tak samotných spotřebitelů. Současná aktuálnost tohoto tématu, spolu s poptávkou po informacích o potenciálu nového operátora a případných důvodech pro změnu toho stávajícího, nás vedly k realizaci studie, která by dokázala klíčové související otázky zodpovědět. Aktuální data ukazují, že ‚zákazník je připraven‘; bude však záležet na stávajících poskytovatelích a případném novém hráči, jak dokáže daný tržní potenciál vytěžit.“ říká Jan Staněk, Account Director ze společnosti IPSOS.
-red-