Dvacetileté výročí společnosti McDonald´s v České republice je vidět i na modernizaci webových stránek. Redesign zrealizovala internetová agentura FG Forrest. Vzájemná spolupráce Forrestů a McDonald´s se datuje od roku 1999.
Zcela nová grafika zaujme uživatele jako první. Ovšem změna je výrazně větší. Na základě výsledků analýz návštěvnosti a vyhodnocení, co uživatele webu zajímá více, a co méně, se změnila architektura webu. Zohledněn byl i fakt, že cesta k produktům musí být snadná a rychlá, nikoliv, jako na původním webu, až ve třetí a další úrovni. Web tedy vypustil pro uživatele nezajímavé stránky a „vymetl“ z kouta informace tak, aby k nim uživatelé měli jednodušší cestu. Texty byly inovovány, zredukovány a přepsány do modernější podoby.
Všechny tyto změny byly definovány na základě pravidelných konzultací Forrestů a McDonald´s. Na schůzkách tak postupně vznikla smysluplná a účelná architektura webu, na kterou poté navazovalo vše ostatní.
Web McDonald´s (www.mcdonalds.cz)si dává za cíl informovat a zaujmout. Kromě představení jednotlivých produktů, které jsou v první části založené na image produktové fotografii, doplňují v druhé části důležité informace o složení, nutričních hodnotách a případných alergenech. Home page i nadále zůstává „akční“ v představení novinek a kampaní.
Interaktivní mapa dokáže najít každou restauraci podle zvolených kritérií a vybrat zákazníkům tu, která jim bude svými parametry vyhovovat nejvíce.
„Zajímavá, zábavná a vždy pozitivní – to je charakteristika spolupráce se zástupci McDonald´s. V tomto duchu se pak nese celý vývoj projektu a já pevně doufám, že takto vyzní i jeho výsledek. Důraz je zde kladen na grafické zpracování, které má návštěvníka motivovat k návštěvě restaurace. Zda bude motivace dostatečná, nechám na individuálním zvážení. Každopádně z pohledu projektového manažera je vedení takového projektu radostí.,“ hodnotí spolupráci Michaela Švíková, Project Manager společnosti FG Forrest.
– red –