Cestující společnosti British Airways si nyní mohou sami vytisknout palubní vstupenku online na stránkách ba.com také při odletech z České republiky. Zavedení možnosti vytisknout online palubní vstupenku přímo z pohodlí domova provází mimořádně výhodná cenová nabídka British Airways. Rostoucí obliba internetu v České republice přispívá k rozvoji internetových služeb. Ze statistik vyplývá, že devětapadesát procent českých občanů využívá internet k organizování své dovolené. Lidé už nenavštěvují internetové stránky výhradně za účelem vyhledání informací. Jak vyplynulo z průzkumu společnosti British Airways, každým rokem roste počet těch, kteří přes internet organizují a nakupují svoji dovolenou, rezervují letenky, ubytování, automobil a další služby. Češi na internetových službách oceňují rychlost a nízké ceny.
Společnost British Airways sleduje vývoj online trendů. Od března 2007 si mohou cestující British Airways vytisknout palubní vstupenku online na stránkách ba.com také při odletech z Prahy. Vylepšená stránka ba.com umožňuje mimo jiné snazší orientací zákazníků díky zjednodušenému vyhledání destinace, letového řádu, ceny a dalších informací. Zákazníci zde mohou provést rezervaci letenky, ubytování, automobilu, vstupenek na kulturní a jiné program – vše v rámci jedné transakce. Čtyřiadvacet hodin před odletem se na těchto stránkách mohou odbavit tzn. přihlásit se na let (online check in) a na letiště přijít již s vytištěnou palubní vstupenkou (Online boarding pass). Pokud má cestující pouze příruční zavazadlo, může po příjezdu na letiště směřovat se svojí vytištěnou palubní vstupenkou přímo k pasové kontrole. Nemusí se již zdržovat čekáním u odbavovací přepážky.
Oblibu online služeb v letecké dopravě potvrzují statistická data společnosti British Airways, podle kterých se na odlety z Prahy na ba.com odbavilo (využilo službu online check in) v roce 2006 o 65.6 % cestujících více než v roce 2005. Důvody strmého nárůstu potvrdil také průzkum mezi cestujícími, který připravila společnost British Airways.
Výsledky průzkumu mezi zákazníky British Airways
Češi se velmi rychle vyrovnávají úrovni vyspělých evropských zemích v oblasti využívání internetu. Ze statistik vyplývá, že devětapadesát procent českých občanů využívá internet k organizování své dovolené. Pro srovnání ve Velké Británii je to šedesát procent občanů. Za největší výhodu plánování cestování či dovolené přes internet považuje 42 % Čechů rychlost, snadnost a pohodlnost přístupu k informacím, 28 % možnost srovnání cen a nabídek a 26 % respondentů tento způsob volí pro pohodlí při organizaci celé cesty. Čeští zákazníci hledí při nákupu letenek především na snadnou dostupnost a rychlost jejich pořízení. Významným motivačním prvkem je cena. Češi zkrátka chtějí cestovat rychle a levně. Letecká společnost British Airways jim nabízí v období mezi 14. a 20. březnem ideální příležitost vyzkoušet online palubní vstupenku (Online boarding pass) na některém letů z Prahy v praxi. Po pět dní naleznou zákazníci na ba.com letenky do vzdálených míst za velmi nízké ceny. Zaoceánská destinace jako Miami nebo Los Angeles budou čekat na cestovatele za ceny srovnatelné s automobilovým výletem po Evropě. Vzhledem k tomu, že o zakoupení zvýhodněných letenek rozhoduje především rychlost, je rezervace a zakoupení letenky na internetové stránce ba.com nejsnazší cestou.
-red-