Knihy

Direct marketing – reklama, která se zaplatí

Kniha, kterou vydalo nakladatelství Grada Publishing, je dílem zakladatele direct marketingu Američana Lestera Wundermana. Kniha, která je napsána formou menšího románu, zobrazuje jeho život a ukazuje praktický popis jeho podnikatelského života v největší direct marketingové agentuře Wunderman.

V šedesátých letech minulého století přetvořil Lester Wunderman zásilkový prodej ve větší a obsáhlejší pojem – direct marketing. Jako první definoval a zavedl nové interaktivní techniky – předplatitelské objednávky vložené do časopisů, první virtuální obchod (jako celostránkový inzerát v časopise Esquire) a pro prodej časopisů používání speciálního telefonního čísla s předvolbou 800. Vzájemná kombinace těchto tří prvků přinesla společnosti Wunderman velmi výrazné a navíc zcela měřitelné výsledky.

Kniha přibližuje 19 základních pravidel úspěšné direct marketingové agentury:

  1. Direct marketing je strategií, nikoliv taktikou
  2. Hrdinou musí být zákazník, nikoliv produkt
  3. Komunikujte s každým stávajícím nebo potenciálním zákazníkem jako s cílovou skupinou o jednom člověku
  4. Musíte odpovědět na otázku „Proč bych měl?“
  5. Změna postojů nestačí – reklama musí změnit chování
  6. Další krok – zisková reklama
  7. Budujte „zkušenost se značkou“
  8. Vytvářejte vztahy
  9. Poznejte celoživotní hodnotu každého zákazníka a investujte do ní
  10. Ne všichni zájemci o produkt jsou potenciálními zákazníky
  11. Media jsou nástrojem pro kontaktní strategii
  12. Buďte dostupní svým zákazníkům
  13. Vytvářejte interaktivní dialogy
  14. Učte se ptát „Kdy?“
  15. Vytvořte reklamu, která učí, když prodává
  16. Získávejte zákazníky s cílem udržet si je dlouhodobě
  17. Loajalita je nepřetržitý proces
  18. Loajální zákazníci vytvářejí zisk
  19. Jste tím, co víte

Přestože je kniha psána novou a netradiční formou odborného románu, jehož hlavní postavou je sám autor, čtenář by jistě ocenil určité zestručnění a především shrnutí důležitých technik či postupů. Autor uvádí konkrétní případy své společnosti se zbytečně velkými detaily (popisy cest po New Yorku ze své společnosti ke klientům, finanční podrobnosti lokálních zakázek), které ovšem českého čtenáře nejen zdržují, ale především ve většině případů ani nezajímají. Naopak velmi zajímavý je popis tvorby bestselleru z jakéhokoliv ležáku pouze díky správné kombinaci direct marketingových technik a také popis tvorby správného reklamního textu, který skutečně prodává.

Autor recenze: Miroslav Oupic

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!