Kniha „Moderní marketing“ se zabývá především komunikací se zákazníkem a právě v této kategorii patří jednoznačně ke knihám, které stojí za to si přečíst.. Proč? Autor – Paul Smith – totiž velmi přehlednou formou, plnou konkrétních ukázek, fotek, reálných a ověřených příkladů či zkušeností ukazuje, jak se má správně komunikovat s trhem.
Tato kniha by se neměla číst jedním dechem od začátku do konce. Čtenář by ji měl spíše používat v případech, kdy se bude zajímat o určitou stránku marketingové komunikace.
Část první poskytuje všeobecný úvod do marketingu, marketingového komunikačního mixu, do teorie komunikace, teorie chování zákazníka. Dále také ukazuje, jak pomocí dnes již propracovaného systému AMSTIK (SOSTAC) vypracovat plán marketingové komunikace. V první části knihy jsou představeny základy marketingové komunikace. Je vysvětleno, co dokáže a nedokáže marketingový výzkum, jak pracovat s nejrůznějšími agenturami a konzultanty, jak chápat sdělovací prostředky a jak se pohybovat v rámci značně proměnlivého obchodního prostředí.
Část druhá se zabývá nástroji marketingové komunikace, které marketingoví odborníci musí dříve nebo později zvládnout. K těmto nástrojům patří prodávání, řízení obchodního oddělení podniku, reklama, podpora prodeje, přímý marketing, vztahy s veřejností a se sdělovacími prostředky. Dále pak sem patří sponzorství, výstavy, identita společnosti a její obraz u veřejnosti, obal, konečná úprava prodejního místa (merchandising), ústní sdělení a v neposlední řadě Internet.
Čtenář se v knize „Moderní Marketing“ od Paula Smitha dozví o základních principech, podle kterých by měl fungovat každý komunikační proces, ať se již jedná o průzkum a plánování, stanovení správných proporcí komunikačního mixu, dále se naučí identifikovat zákazníkovo chování nebo např. zjistí, jak si správně vybrat reklamní agenturu. Stěžejní část knihy však tvoří detailní popis věnovaný jednotlivým komunikačním kanálům: prodeji, reklamě a přímému marketingu. Poučí se, kdy je nejvhodnější který kanál, jak vytvořit co nejlepší poselství, jak správně využít psanou reklamu, billboardy, TV a rádio, jaký účinek má přímá rozesílka, osobní kontakt, Internet, merchadising ad.
Získá tak řadu vědomostí, které mu pomohou správně propagovat zboží či služby jak prostřednictvím obchodníků, tak i dalšími zmíněnými cestami.
Obsah knihy
Část I.
Pozadí komunikačního procesu
1. Marketing a integrovaný komunikační mix
2. Plán marketingové komunikace
3. Teorie komunikace
4. Chování při nakupování
5. Jak chápat trhy – průzkum peněz
6. Agentury a vztahy s nimi
7. Sdělovací prostředky
8. Změny v komunikačním okolí
9. Mezinárodní marketingová komunikace
Část II.
Nástroje marketingové komunikace
10. Prodej a řízení prodeje
11. Reklama
12. Podpora prodeje
13. Přímý marketing (direct marketing)
14. Publicita a vztahy s veřejností
15. Sponzorství
16. Výstavy
17. Firemní identita
18. Balení
19. Konečná úprava a vystavení zboží
20. Co se povídá
21. Internet
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press..
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
544 stran černobílých, cena 597,- Kč
Kód knihy: ke0030
ISBN: 8072262521, EAN: 9788072262526